کد خبر: ۱۵۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 27 December 2015
نیروهای عراقی فلوجه را از محورهای مختلف محاصره کردند و ۳۰۰ نفر از عناصر گروهک تکفیری صهیونیستی داعش را در منطقه « النعیمیه » این شهر به هلاکت رساندند.

شروع عملیات آزاد سازی فلوجه در شرایطی است که فرمانده عملیات الانبار از آزادسازی منطقه الزویه در شمال الرمادی خبر داد.

اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار، از آزادسازی منطقه الزاویه در شمال شهر الرمادی از دست گروه (صهیونیستی تکفیری) داعش خبر داد. وی تاکید کرد هم اکنون یگان مهندسی - تخریب سرگرم خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته شده در خیابان ها و داخل منازل این منطقه است.

المحلاوی تاکید کرد: «نیروهای ارتش با عملیاتی نظامی توانستند منطقه الزاویه در شمال الرمادی را از گروه داعش بازپس گیرند» وی افزود: «جنگنده های عراقی و جنگنده های ائتلاف بین المللی از نیروهای ارتش در این عملیات پشتیبانی کردند.»

فرمانده عملیات الانبار افزود: «این منطقه در شرق مقر فرماندهی عملیات الانبار حد فاصل بزرگراه بین المللی و پل البو فراج از یک سو و رودخانه فرات و پل جزیره الرمادی در سوی دیگر قرار دارد.»

وی تاکید کرد: «اکنون این منطقه از لوث وجود عناصر داعش پاکسازی شده است اما هنوز بمب ها و تله های انفجاری کار گذاشته شده خنثی و پاکسازی نشده است و گروه مهندسی تخریب هم اکنون سرگرم خنثی سازی بمب های کارگذاشته شده در خیابان ها و منازل این منطقه هستند.»

پیش از وی، یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات الانبار گزارش داده بود، نیروهای تحت امر فرماندهی عملیات الانبار، حمله نظامی خود را از پل البو فراج در شمال شهر الرمادی به سمت مرکز این شهر آغاز کرده اند.»

صد خانواده عراقی که در شهر الرمادی در محاصره قرار گرفته بودند با همکاری هلال احمر این کشور به منطقه الحبانیه منتقل شدند.

شبکه خبری " بی بی سی " نیز گزارش داد که نیروهای عراقی در حمله به رمادی برای بازپس گیری آن از تروریست های داعش، تا مرکز این شهر پیشروی کردند.

مسئولان نظامی اعلام کردند بمب ها و تله های انفجاری که داعش کار گذاشته، پیشروی نیروهای عراقی را کند کرده است؛ نیروهایی که از حمایت عشایر سنی و حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برخوردارند.

مسئولان عراقی همچنین از ورود به منطقه "حوز،" یکی از مهمترین پایگاه های داعش در مرکز رمادی خبر دادند. مقر اداره  استانداری انبار و مقر اصلی فرماندهی پلیس در این منطقه است. نیروهای عراقی و سران عشایر اعلام کردند در فاصله 500 متری ساختمان اصلی دولت در رمادی قرار دارند. رمادی، مرکز انبار، بزرگترین استان عراق، در فاصله 100 کیلومتری غرب بغداد قرار دارد.

از زمان آغاز عملیات بازپس گیری رمادی در 5 روز پیش، نیروهای دولتی عراق موفق شدند کنترل شماری از مناطق این شهر را بدست گیرند. داعش از ماه مه ( اردیبهشت) کنترل رمادی را در دست دارد. "یحیی رسول،" سخنگوی فرماندهی مشترک ارتش عراق در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در منفجر کردن خانه های بمب گذاری شده کمک کرده ؛ مسأله ای که پیشروی های ما را آسان کرده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار