بخشدار مرکزی هرسین از خسارت 14 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر در روستاهای هرسین خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 23 December 2015
بخشدار مرکزی هرسین از خسارت 14 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر در روستاهای هرسین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آذر خسروی پیش از ظهر امروز در  ستاد بحران در بخشداری مرکزی شهرستان هرسین گفت: در بارندگی‌های آبان‌ماه سال‌جاری بیش از 14 میلیارد و 300 میلیون ریال به حوزه کشاورزی، راه‌ها و ابنیه روستایی خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه به 26 واحد مسکونی نیز تا سقف 30 درصد خسارت وارد شد، افزود: 19 مورد از مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده برای عقد قرارداد در راستای دریافت وام نوسازی به بانک عامل معرفی شدند، اما به علت سختگیری‌های خارج از چارچوب قانونی هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

بخشدار مرکزی هرسین ادامه داد: با توجه خسارات وارد شده به تأسیسات زیربنایی در مناطق روستایی بخش مرکزی مشکلاتی از نظر تردد و خدمات‌رسانی در روستاها ایجاد شده بود که با همکاری خوب اداره راه و شهرسازی مذکور و دهیاران در مدت زمان کوتاهی برطرف شد.

خسروی خاطرنشان کرد: دهیاران اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص ذخیره سوخت زمستانی به روستاییان انجام دهند؛ نکات ایمنی در ذخیره سوخت و نحوه استفاده از وسایل گرمایشی مهم است و توجه به این موضوع کاهش خسارات مالی و جانی را به همراه خواهد داشت.

وی چگونگی مدیریت بحران در روستا، فرهنگ‌سازی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم در مدیریت بحران و برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستاییان در راستای مدیریت بحران در مناطق روستایی را مورد اشاره قرار داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار