کد خبر: ۱۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 09 December 2015

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد با اجرای طرح واکسیناسیون،گله های گوسفندی این استان در برابر تب مالت ایمن شدند.

دکتر علیرضا جمالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حصول اطمینان از صحت عملکرد فنی اکیپ های واکسیناسیون، همه ساله 3 تا 6 هفته پس از انجام عملیات واکسیناسیون تب مالت گوسفندی از بره و گوسفندهای گله های مختلف که واکسینه شده اند خونگیری می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور امسال از 10 درصد گله های واکسینه شده البرز خونگیری شد و نمونه ها در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

جمالی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 70 هزار رأس بره با واکسن دوز کامل تب مالت و قریب 140 هزار رأس گوسفند در البرز با واکسن دوز کاهیده، تحت پوشش واکسیناسیون درآمدند.

وی گفت: از این تعداد یک هزارو121 مورد نمونه خون اخذ شده و آزمایشات نشان می دهد بیش از 90 درصد واکسیناسیون انجام گرفته تیتر ایمنی خوبی ایجاد کرده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت یا بروسلوز از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که با مصرف لبنیات آلوده یا تماس با دام زنده بیمار به انسان منتقل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار