مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‎‌شرقی از ارسال محموله 15 تنی این اداره کلبه مرز مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 01 December 2015

حجتالاسلام علی مصائبی در حاشیه ارسال این محموله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این محموله مواد غذایی شامل میوه، آب میوه، کیک، نان، قند، چای، لیوان یکبار مصرف و ... می باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر بازگشت از مراسم اربعین حسینی، به علت ازدحام جمعیت در مرز مهران، زائران با کمبود آب و تغذیه مواجه میشوند، همکاران این اداره کل از فردا به مدت پنج روز با برپا کردن موکبی در مرز مهران، پذیرای زائران حسینی خواهند بود.

وی افزود: هنگام رفت زایران نیز در شلمچه موکب اداره کل اوقاف استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه بسته های فرهنگی همچون اهدای بیش از دو هزار سجاده مسافرتی، پلاکارد، پرچم و سایر اقلام فرهنگی بر پا بود .

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه ادارات کل استانهای آذربایجان شرقی، غربی و زنجان در مرز مهران عهده‏دار خدمترسانی به زائران هستند، تأکید کرد: در مسیر رفت زائران، اداره کل اوقاف زنجان عهده دار خدمات رسانی بود و در مسیر برگشت نیز استان ما این وظیفه را بر عهده گرفته است .

وی گفت: در این موکب‏ها که به نام اوقاف برپا میشود، زائران از آثار و برکات همیشه ماندگار نیات واقفین که برای پذیرائی و خدمترسانی به دلدادگان امام حسین(ع) وقف شده و همچنین از نیات خیران بهرهمند میشوند.

وی هدف از این اقدام را زنده نگهداشتن قیام عاشورا، مشارکت در صواب زیارت اربعین و مشارکت در این کار فرهنگی بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: در روایات و احادیث ما به زیارت سیدالشهدا در اربعین تاکید فراوان شده است و کسانی که توفیق حضور در حرم امام حسین(ع) را نیافته اند باید از روز اربعین نهایت استفاده را برده و از فیوضات معنوی این روز بهره مند شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ورود کاروان اسراء به کربلا در اربعین گفت: ما باید با توجه بیش از پیش اربعین حسینی را گرامی بداریم، تا پیام واقعه کربلا، رویدادهایی که پس از این واقعه رخ داد و نقش حضرت زینب (س) را زنده نگهداشته و به گوش جهانیان برسانیم.

وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در روز اربعین در تمام امام زادگان و بقاع متبرکه استان مراسم ویژه ای را بر پا می کند که مردم می توانند با شرکت در این مراسن ها از برکات این روز بزرگ و با اهمیت بهره ببرند.

وی یادآور شد: در شهرستان مراغه در روز اربعین پیاده روی خانوادگی از حرم تا حرم از ساعت 8 صبح از مقابل امام‌زاده سید محمد (ع) به سمت امام زاده سید ابراهیم (ع) چکان مراغه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :