کد خبر: ۱۳۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 27 November 2015

فرماندار کرج گفت: برخی از داروهای گیاهی ترک اعتیاد حاوی مواد شیمایی اعتیادآور است.

محمد تقی ایرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد:‌ متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد افزایش مصرف مواد مخدر درجامعه به خصوص در میان نسل جوان بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکثر این جوانان از آسیب‌های روحی و جسمی مصرف مواد مخدر آگاه نیستند و فکر می‌کنند غول اعتیاد آنها را از پا نخواهد انداخت.

وی افزود: مصرف تفریحی و تفننی مواد مخدر در نهایت منجر به این می‌شود که فرد به یک معتاد تبدیل شود.

وی ادامه داد:‌ هرچند ترک مواد مخدر غیر ممکن نیست ولی باید پذیرفت این فرایند به راحتی امکان‌پذیر نیست.

این مسئول اضافه کرد: فردی که برای ترک اعتیاد اقدام کرده نیاز به حمایت روحی زیادی دارد؛ چراکه ترک اعتیاد زمان براست.

ایرانی با اشاره به سوء استفاده برخی ازسادگی کسانی که درگیر و دار ترک اعتیاد هستند، گفت: برخی افراد سودجو با معرفی داروهایی که به ظاهر گیاهی هستند و مصرف آنها خطری ندارد معتادین را دردام دیگری می‌اندازند.

فرماندار کرج افزود: به عنوان نمونه در عطاری‌ها، داروهای ترک اعتیاد عرضه می‌شود که خود این داروها وقتی بدون نظر پزشک و به صورت غیر اصولی مصرف شود، اعتیادآور است.

این مسئول اضافه کرد : از سوی دیگر داروهایی را با عنوان داروهای ترک اعتیاد گیاهی عرضه می‌کنند که خود آنها نیز حاوی مواد شیمیایی اعتیاد‌آور است.

معاون استاندار البرزاظهار کرد: اگر آگاهی‌بخشی مناسب انجام شود، مردم و به ویژه جوانان فریب نمی‌خورند و بیشتر در دام اعتیاد فرو نمی‌افتاند.

وی یادآورشد: البته مسئولان نیز باید دراین زمینه به وظایف خود عمل کنند و طرح برخورد با عطاری های متخلف را به خوبی اجرا کنند .

ایرانی در پایان گفت: عطاری‌های متخلف باید بدون هیچ اغماضی پلمب شوند و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار