کد خبر: ۱۲۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 16 November 2015
فرمانده انتظامی شهرستان بناب از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد تعدادی از شهروندان مبلغ 9 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، خبر داد.

به گزارش تابناک تبریز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان‌شرقی، رمضان الله‌وردیان اظهار داشت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی که متواری شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد شاکیان و موقعیت شغلی خود در بازار، برای سرمایه‌گذاری در بورس بازار آهن‌آلات از شاکیان مبلغ 9 میلیارد ریال وجه نقد دریافت و در ازای آن چک پرداخت‌کرده‌ است.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب ادامه داد: متهم پس از دریافت وجه نقد از مالباخته‌ها اقدام به خرید املاک به نام اقوام و دوستان خود کرده و متواری شده بود که کارآگاهان پس از تحقیقات لازم وی را در مخفیگاه خود در یکی از شهرستانهای همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ الله وردیان خاطر نشان کرد: این کلاهبردار با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد که با صدور قرار وثیقه روانه زندان گردید.


ناکامی سارق نقره‌فروشی در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از غافلگیری سارق حرفه‌ای مغازه نقره‌فروشی و دستگیری وی توسط ماموران کلانتری 15 پاستور تبریز خبر داد.

فرهنگ نوروزی امروز در گفت‌وگو با  فارس در تبریز اظهار داشت: در پی وقوع سرقت یک باب مغازه نقره‌فروشی در منطقه‌ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار ویژه مجموعه انتظامی تبریز قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران کلانتری 15 پاستور تبریز حین گشت‌زنی متوجه وجود سر و صدا در داخل یک مغازه شده و به بررسی موضوع پرداختند.

نوروزی ادامه داد: ماموران در بررسی اولیه متوجه تخریب قسمتی از حفاظ واحد نقره‌فروشی شدند و با دقت بیشتر به حضور فرد مشکوکی در محل پی بردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم که با هوشیاری پلیس در سرقت خود ناکام مانده بود، با جدا کردن نقره‌جات مسروقه از کوله بار خود سعی در فرار داشت که با سرعت عمل ماموران مواجه شده و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم خود با همکاری یک نفر دیگر اعتراف کرد که ماموران در تلاش برای شناسایی و دستگیری وی هستند.

نوروزی با اشاره به تحویل لوازم و نقره‌جات به صاحب مغازه، بیان داشت: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی استان تحویل شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز برای پیشگیری از سرقت داخل مغازه به واحدهای صنفی  توصیه کرد که برای پیشگیری از سرقت و تامین امنیت محل کسب و کار خود از دوربین مداربسته استفاده کرده و هرگونه تردد افراد مشکوک در داخل مغازه خود را بلافاصله با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند و از قرار دادن اشیاء قیمتی و وجه نقد در دسترس و دید عموم  در زمان تعطیلی مغازه خودداری کنند.

کشف بیش از 54 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی از دستگیری 47 قاچاقچی مواد مخدر و کشف 54 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر در 20 روز گذشته خبر داد.

سهراب رحیم‌زاده امروز در مراغه، اظهار داشت: برای مبارزه با سوداگران مرگ و به دنبال اطلاعات به‌دست آمده، ماموران از فعالیت چند قاچاقچی مواد مخدر در سطح شهرستان مطلع شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم، محل‌های مورد نظر را به طور نامحسوس تحت کنترل و مراقبت قرار داده و خودروهای قاچاقچیان را شناسایی و آنها را توقیف کردند.

سرهنگ رحیم‌زاده با اعلام اینکه در این رابطه 47 نفر از قاچاقچیان و خرده‌فروشان دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: ماموران در سه عملیات متفاوت مقدار 54 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر را که به شیوه ماهرانه‌ای در چهار خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.

وی  افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با  موارد مشکوک یا فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس گزارش کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و پاکسازی محل اقدام شود.

سارق 2 میلیاردی کِش‌روزن دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری سارق کِش‌روزن با سرقت بیش از دو میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

به گزارش تابناک تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان‌شرقی، صابر عباس‌زاده اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان تبریز پس از انجام تحقیقات میدانی موفق شدند یک سارق خانم را که بیش از 2 میلیارد ریال از یک مغازه کِش‌روی کرده بود، دستگیر کنند.

وی افزود: این سارق در مغازه، حساب‌دار بوده و وجوه نقدی را در چندین نوبت از مغازه کِش‌روی کرده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت بود اما پس از چندین مرحله بازجویی و ارائه مدارک و قرائن، لب به اعتراف گشود و به کِش‌روی بیش از 2 میلیارد ریال وجه نقد از مغازه شاکی پرونده اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :