کد خبر: ۱۲۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 15 November 2015

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: سازوکار مناسب برای الکترونیکی کردن گواهینامه‌های مهارتی که قبلا صادر شده وجود دارد.

حسن عزیزی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: صدور گواهینامه‌های الکترونیکی مهارت از شش ماه پیش دراستان البرز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از 600 گواهینامه الکترونیکی مهارت در رشته‌های مختلف صادر شده است.

عزیزی افزود: گواهینامه الکترونیکی مهارت به نسبت نوع کاغذی آن مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آنها غیر قابل جعل بودن آن است.

وی ادامه داد: علاوه براین این گواهینامه درمدت زمان کوتاه‌تری به نسبت گواهینامه‌های قبلی صادر می‌شود و فرایند صدور آن هزینه کمتری دارد.

این مسئول یادآورشد: این گواهینامه قابلیت را دارد که 20گواهینامه دیگر را درخود جای دهد ونیاز به استعلام سنتی ندارد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای - مانند آموزش و پرورش، تامین اجتماعی می‌توانند ازطریق این کارت اقدام کنند.

عزیزی درپاسخ به این سوال که آیا امکان الکترونیکی کردن گواهینامه‌هایی که درسال‌های قبل صادرشد، وجود دارد یا خیر پاسخ داد: سازوکار مناسبی برای الکترونیکی کردن گواهی‌نامه‌هایی که طی سال‌های گذشته صادرشده‌اندیشیده شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرزگفت:کسانی که می‌خواهند گواهینامه سنتی خود را به شکل الکترونیکی دریافت کنند درصورت تغییر استانداردها و مفاد رشته‌ای که قبلا آموزش دیده‌اند، باید یک آزمون عملی بدهند.

این مسئول در پایان یادآورشد: ولی کسانی که مفاد رشته‌ای که آموزش دیده‌اند تغییر نکرده می‌توانند کارت سنتی مهارت خود را به فنی و حرفه‌ای تحویل و تقاضای صدور کارت الکترونیکی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار