عضو شورای اسلامی شهر قوچان از اخراج 33 نفر از نیروهای فضای سبز شهرداری قوچان توسط پیمانکاران فضای سبز شهری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 08 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مجید فرهمند در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کارگران به کارگیری شده در فضای سبز به صورت فصلی در آغاز فصل بهار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ابتدای فصل سرما ادامه همکاری با آنها قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 33 نفر از نیروهای فضای سبز شهرداری قوچان اخراج شدند که در این میان افراد دارای سابقه بیش از پنج سال نیز وجود دارد، گفت: شکایت‌های متعددی از سوی خانواده افراد اخراجی واصل شده که شاید به مراجع قضایی نیز کشیده می‌شد، اما منجر به برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران و ارائه دلیل برای برطرف شدن این موارد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قوچان اضافه کرد: پیمانکاران دلایل عمده این اخراج‌ها را نارضایتی نسبت به کم‌کاری افراد سابقه‌دار می‌دانستند که افراد کم سابقه‌ای جایگزین آنها شدند و متأسفانه اسناد و مدارک مورد تأییدی برای این کم‌کاری‌ها تاکنون ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهردار طرف بلافصل قرارداد همکاری با پیمانکاران بوده و این موارد به اطلاع وی رسیده است، بیان کرد: نمی‌توان منکر ماندن کارگران جدید و کم سابقه بود اما باید رعایت انصاف و عدالت در اخراج کارگران فصلی انجام می‌شد و همراهی شهردار در پیگیری این امر سبب بازگشت برخی افراد می‌شود.

فرهمند با یادآوری اینکه برخی از این نیروهای اخراجی دائمی بودند و پیمانکاران باید قبل از اخراج به سابقه، تأهل، تعداد فرزندان نیز توجه می‌کردند، تصریح کرد: بخشی از نیروهای جایگزین شده به جای نیروهای با سابقه به طور قطع توسط کسانی معرفی شده‌اند که شاید پیمانکار نیز به دلیل حفظ جایگاه خود در محل پیمانکاری فضای سبز ناگزیر دست به تزریق نیروهای جدید زده است.

وی با بیان اینکه اخراج نیروهایی با سابقه‌های کاری مختلف به دور از فرمایشات عدالت محوری تأکید شده از سوی امام علی (ع) است، عنوان کرد: پیمانکاران به صورت شفاهی و کتبی این موضوع را اعلام کرده‌اند که در گزینش و پذیرش نیروهای جدید هیچ دخالتی نداشته‌اند و این به ذهن می‌آید که اکثر نیروهای جدید فرمایشی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قوچان یادآور شد: چگونه می‌توان پذیرفت که دوبار کم‌کاری در محل کار و در طول یک خدمت چندین ساله با اخراج سبب از هم گسیختگی خانواده‌هایی شود که مستأجر بوده و دارای فرزندان دانشجو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار