کارشناس فضای مجازی و رسانه گفت: یکی از بهترین انواع تبلیغ معارف دینی در فضای مجازی ایجاد وبلاگ است چرا که دارای نظم، دسته‌بندی و آرشیو است.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 01 November 2015
به گزارش تابناک قم، مصطفی ضابط در نخستین جلسه دوره تربیت مربی فضای مجازی گفت: یکی از سازمان‌های جاسوسی آمریکا کار اصلی‌اش جمع آوری اطلاعات اینترنتی مردم جهان است.

وی افزود: ابر رایانه یک مجموعه متشکل از میلیون‌ها‌ هارد و رم و سی پی یو است و این سازمان اطلاعات را در ابر رایانه‌ای به مساحت 9 هکتار ذخیره می‌کند که البته ممکن است برخی از آن اطلاعات را 20 سال بعد استفاده کند بنابراین مبنای این ابر رایانه بر آرشیو و ذخیره‌سازی است.

کارشناس فضای مجازی و رسانه با بیان اینکه کاربران اینترنت با دست خودشان اطلاعات خصوصی را در فضای اینترنت قرار می‌دهند ابراز کرد: گاهی یک فرد به بهانه‌ای اینکه شخصی عادی است تصاویری نامناسب را از خودش منتشر می‌کند که این سازمان درصورتی که آن فرد سال‌ها بعد به مسئولیتی رسید از آن تصاویر به عنوان یک آتو بهره می‌برد تا اگر نیاز شد با انتشار آن‌ها به اعتبار آن فرد لطمه بزند.

وی ادامه داد: در صحبتی که با مسئول پرونده شخصیتی در یکی از کشورها داشتم به من گفت این شخص زمانی که تصمیم داشت تحولات اساسی و مهمی برای بهبود اوضاع انجام دهد یک روز قبل از تصویب نهایی این طرح فیلمی از رابطه او با همسرش توسط گروه‌های ناشناس به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد که موجب از بین رفتن اعتبار او و استعفایش شد.

ضابط با اشاره به خرید امتیاز شرکت نوکیا توسط شرکت مایکروسافت تصریح کرد: شرکت نوکیا در فنلاند بود به همین دلیل سازمان ان اس ای نمی‌توانست به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد بنابراین شرکت مایکروسافت امتیاز کامل این شرکت و حتی خط تولید آن را خریداری کرد تا زیر نظارت ان اس ای قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حالی که شرکت نوکیا با تمام تجهیزاتش به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری شد، نرم افزار اینستاگرام توسط شرکت فیس بوک به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری شد و این بیانگر اهمیت فوق‌العاده و کاربرد گسترده این نرم‌افزار برای جاسوسی را می‌رساند و اکنون قیمت اینستاگرام 35 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

کارشناس فضای مجازی و رسانه سخنان رهبر انقلاب درباره فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و این جمله بیانگر این است که اگر ما در این زمینه فعال نباشیم چه آسیب‌های بزرگی به کشور خواهد رسید.

وی افزود: پیام سخن رهبری این است که ما باید ابعاد جنگ نرم را به صورت کامل بشناسیم چون اگر بدون شناخت این ابعاد درباره جنگ نرم سخن بگوییم صحبت‌هایمان بی‌اساس و غیر علمی خواهد بود.

ضابط استعمار را به سه نوع کهنه، نو و فرانو تقسیم کرد و گفت: استعمار کهنه تصرف یک کشور از راه حمله نظامی بود تا بتوانند از لحاظ جغرافیایی بر آن منطقه تسلط داشته باشند و استعمار نو کنترل ارکان و مسئولان یک کشور برای غارت منابعشان بود اما استعمار فرا نو دیگر نه کاری به جغرافیا دارد و نه مسئولان بلکه به دنبال شکار و جهت‌دهی افکار عمومی است.

وی تاکید کرد: برخی‌ها تبلیغ در فضای مجازی را فقط تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند غافل از این که حضور در شبکه‌های همچون فیس بوک به خصوص اگر از سوی شخصیت‌های مشهور دینی باشد مشروعیت دادن به آن شبکه نامشروع است و علاوه بر آن، مبنای این شبکه‌ها بر پایه دوست‌یابی است بنابراین کسی در آن جا به دنبال معارف دین نیست.

ضابط تصریح کرد: یکی از بهترین انواع تبلیغ معارف دینی در فضای مجازی ایجاد وبلاگ است چرا که دارای نظم، دسته بندی و آرشیو است و بسیاری از وبلاگ‌هایی که محتوای مناسبی داشتند بعدها توسط نویسندگانشان در قالب کتاب چاپ شدند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی، با نا‌امن توصیف کردن فضای مجازی افزود: در فضای مجازی چیزی به اسم امنیت نداریم به همین دلیل مسئولین در پی ایجاد اینترنت ملی هستند چون اینترنت فعلی به طور کامل در دست آمریکاست و داشتن اینترنت ملی به معنای جلوگیری از دسترسی دشمن به اطلاعات ماست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار