350 بنای تاریخی به بخش خصوصی و غیردولتی واگذارشده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 01 November 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در حاشیه نشست معاونان توسعه و مدیریت اداره های کل میراث فرهنگی کشور در شیراز با بیان اینکه در شهرهای شیراز و کرمان برخی از اماکن تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری به شهرداری‌ها واگذارشده است، گفت: توصیه می‌شود این اقدام در شهرهای دیگر کشور اجرایی شود تا بتوانیم ضمن استفاده از ظرفیت و توان‌بخش خصوصی و غیردولتی اماکن تاریخی و گردشگری استان‌ها نیز مرمت و قابل بهره‌برداری کنیم.

حسینی مکارم افزود : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال 350 بنای تاریخی به‌طور مشارکتی به بخش خصوصی و غیردولتی واگذارشده است.

وی افزود : باید آموزش‌های تخصصی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در تمامی حوزه‌ها افزایش یابد و در اولویت قرار گیرد .

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور به اجرای طرح جامع گردشگری و تهیه سند گردشگری اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور ما فاقد سند گردشگری بوده که با تلاش کارشناسان و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرح و سند گردشگری در حال تهیه و تدوین است.

وی با اشاره به صدور ویزای فرودگاهی در کشور نیز گفت: طرح توریست کارت برای افراد خارجی نیز در حال اجرا است که اجرایی شدن این طرح‌ها تأثیر مستقیم برافزایش حضور گردشگران و ارائه خدمات بهتر در کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار