نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان:
تابناک: نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک اختلاف نظری بین دولت و شهرداری در راستای تامین هزینه‌‌های متروی اصفهان وجود دارد. که این اختلاف نظر باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، متروی اصفهان یکی از پروژه‌های کلان است که پس از گذشت سال‌‌ها از کلنگ‌زنی این پروژه هنوز شاهد بهره‌برداری از آن نیستیم و بار‌ها از مسئولان شهر زمان‌های متفاوتی را برای بهره‌برداری از این پروژه شنیده‌ایم و هنوز که هنوز است خط نخست متروی اصفهان به بهره‌برداری نرسیده و راه‌اندازی مترو امری مهم در راستای توسعه حمل و نقل عمومی شهر بوده اما گویی متروی اصفهان اندر خم یک کوچه مانده است، با توجه به این موضوع خبرنگار فارس گپ و گفتی با علیرضا نصر اصفهانی، نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان داشته است.

فارس: با توجه به اینکه یکی از مشکلات شما در راستای پروژه مترو، بحث میزان آورده شهرداری و آورده دولت برای اجرای این پروژه بوده، آیا سهم دولت و شهرداری برای اجرای این پروژه مشخص شده است؟

نصر اصفهانی: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سهم دولت در راستای اجرای این پروژه 50 درصد و سهم شهرداری نیز 50 درصد بوده است و قرار بوده که 50 درصد از هزینه‌‌های این پروژه توسط مدیریت شهری و 50 درصد دیگر آن نیز توسط دولت پرداخت شود.

فارس: آیا دولت و شهرداری سهم خود را در راستای تامین هزینه‌های متروی اصفهان پرداخت کرده‌اند؟

نصر اصفهانی: دولت معتقد است که به تعهدات خود در این بخش عمل کرده و شهرداری به تعهدات خود در راستای این پروژه عمل نکرده و شهرداری نیز عنوان می‌کند که براساس برآورد‌های صورت گرفته ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم و یک اختلاف نظری بین دولت و شهرداری در این زمینه وجود دارد.

فارس: ادعا‌های دولت براساس اینکه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده، بر چه اساسی است؟

نصر اصفهانی: دولت نیز عنوان می‌کند که آورده شهرداری در این بخش آورده مشخصی نیست و شهرداری باید یک سری مباحث مانند آزاد‌سازی‌ها، حق‌العرض و مباحث مختلف را در سطح شهر انجام می‌داده است و این مباحث جزو سهم شهرداری است.

فارس: آیا دولت به تعهداتش در راستای اجرای پروژه مترو عمل کرده است؟

نصر اصفهانی: دولت عنوان می‌کند که ما در بودجه‌های سالانه به تعهدات خود در مقابل این پروژه عمل کرده‌ایم.

فارس: آیا با وجود این مباحث امیدی به راه‌اندازی پروژه‌ای مانند متروی اصفهان که سال‌هاست بر زمین مانده، وجود دارد یا خیر؟

نصر اصفهانی: به نظر می‌رسد در صورتی که سهم دولت و شهرداری باید برای این پروژه صریح و روشن دنبال شود و این اختلافات برطرف شده، سرعت کار بیشتر می‌شود و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

فارس: آیا در راستای اجرای این پروژه مشکلات دیگری نیز وجود دارد؟

نصر اصفهانی: بله، یکی از مشکلات دیگر موجود این بوده که متاسفانه تا پایان بهمن سال جاری مجموع درآمد‌های شهرداری از بودجه حدود 60 درصد از بودجه است و در خوشبینانه‌ترین حالت پیش‌بینی‌ها این است که 80 درصد از بودجه تا پایان سال جاری محقق شود.

فارس: با توجه به اینکه درصد بالایی از بودجه سال آتی شهرداری به مباحث حمل و نقل عمومی و متروی اصفهان اختصاص داده شده، آیا در سال آتی از این نظر با مشکلی مواجه هستیم؟

نصر اصفهانی: بودجه سال آتی شهرداری به میزان 2 هزار و 600 میلیارد تومان نقدی و غیر‌نقدی مصوب شده که قرار است بخشی از این بودجه در بخش حمل و نقل عمومی و مترو هزینه شود و اگر ما در سال آینده در شهرداری با مشکل اقتصادی مواجه شویم، این موضوع یکی از مشکلات ما در سال آینده است.

فارس: در بودجه سال آتی شهرداری به چه میزان به حوزه حمل و نقل عمومی توجه شده است؟

نصر اصفهانی: رویکرد ما در تصویب بودجه سال آتی شهرداری در راستای حمل و نقل عمومی شهر به ویژه در بحث خرید اتوبوس و راه‌اندازی مترو بسیار قوی بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار