وزیرکشورعراق خبرداد:
وزیر کشور عراق به منظور تحقق مطالبات جدی مسئولین کشور واستان وهمچنین بمنظور تسهیل در امر صدور ویزا برای زائرین ایرانی از استقرار نمایندگی کنسولگری این کشور در استان ایلام و سایر استان های هم مرز برای سهولت در تردد زائران همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 25 October 2015
مرز مهران یکی از نزدیکترین وامن ترین مرزهای  کشور ومناسبترین مسیر برای دسترسی زوار ایرانی به عتبات عالیات واز طرفی ورود گردشگران عراقی به کشور بعنوان مرزی مهم شناخته شده  است وهر چه قدر که زمان می گذرد بر انبوه زواری که این مرز رابرای تردد انتخاب می کنند اضافه می گردد.

تردد سالیانه بیش از 500هزار نفر ازاین مرز  صرفنظر از زائرین سالیانه اربعین حسینی والزام زوار به داشتن گذرنامه وویزا شرایطی را بوجود آورده است که نیاز به استقرار کنسولگری عراق دراستان ایلام را دوچندان کرده است،از اینرو استقرار نمایندگی کنسولگری عراق در مهران واستان ایلام همواره بعنوان بک مطالبه جدی از طرف مسئولین استان ایلام مطرح شده است
به گزارش تابناک ایلام ،وزیر کشور عراق به منظور تحقق مطالبات جدی مسئولین کشور واستان وهمچنین بمنظور تسهیل در امر صدور ویزا برای زائرین ایرانی از استقرار نمایندگی کنسولگری این کشور در استان ایلام و سایر استان های هم مرز برای سهولت در تردد زائران همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.
محمد سالم الغبانی شامگاه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اربعین در پایانه مرزی مهران گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جلوگیری از ازدحام زائران ویزای یک تا 2 ماهه در ایام اربعین صادر می شود.
وی افزود: زائران برای ورود به کشور عراق از هر مرزی که وارد شوند، باید دارای ویزا باشند در غیر این صورت از ورود آنها به کشور عراق جلوگیری خواهد شد.
وزیر کشور عراق در ادامه از آمادگی کشورش برای برقراری امنیت مراسم اربعین و همچنین فراهم کردن امکانات رفاهی برای زائران اربعین در عراق خبر داد و اضافه کرد: تردد زائر از قدیم الایام بوده است، اما حضور سال گذشته زائران ایرانی در مراسم اربعین پاسخ محکمی به گروه های تکفیری و داعش بود.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار استان ایلام نیز در این نشست گفت: تمهیداتی که جمهوری اسلامی ایران به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اربعین داشتند، امسال با امکانات بیشتری در مرز مهران در خدمت زائران خواهیم بود.
حسین کلانتری در ادامه از وزیر کشور عراق خواست به خاطر رفاه حال زائران و شرکت در کنگره عظیم اربعین قیمت مناسبی جهت ویزای کشور عراق تعیین گردد تا همه اقشار بتوانند به راحتی ویزا دریافت کنند.
مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام مهم ترین کانون تردد زوار عتبات عالیات به کشور عراق است بطوریکه سال گذشته تنها در ایام اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این نقطه مرزی به شهرهای مذهبی عراق تردد کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
درود بر استاندار محبوب ومردمی مهندس مروارید وسلام بر جناب کلانتری
رضا جنوب غرب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
باید بیشتر به فکر تمهیدات زوار بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار