مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از جهش بزرگ صادرات استان گلستان به مقصد قزاقستان خبر داد و گفت: سال گذشته میزان صادرات محصولات کشور ما به قزاقستان در مجموع ۲۱۵ میلیون دلار بود که استان گلستان با ۴۱ درصد حجم کالای صادراتی رتبه نخست میزان صادرات محصول به این کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 08 May 2024

به گزارش تابناک گلستان، درویشعلی حسن‌زاده ظهر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۶ پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی در استان گلستان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۷ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷۲ مجوز کسب و کار جدید در استان گلستان صادر شده است که منجر به اشتغال ۹ هزار و ۳۹۴ نفر در استان گلستان شده است، گفت: در سال گذشته ۳۵ واحد راکد و غیر فعال با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشت که منجر به اشتغال ۵۰۲ نفر در استان شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال ۵ هزار و ۶۰۰ نفر داشتیم که تا پایان اسفند ماه ۷ هزار نفر در سامانه کار ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی داشته‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویکرد ما توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسایه است، افزود: سال گذشته میزان صادرات از استان گلستان ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ دلار بود که رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم و به لحاظ وزنی نیز در این مدت با ۵۴۴ هزار تن صادرات رشد ۴۳ درصدی را رقم زدیم.

حسن‌زاده ادامه داد: حجم میزان بار در قالب ترانزیت، واردات و صادرات از گمرکات استان گلستان در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۳۰ هزار تن بوده که اولین بار این رکود در استان گلستان اتفاق افتاده است و نوید بخش این مطلب است که اینچه رون می‌تواند نقش مهمی در صارات کشور ایفا کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ کشور هدف صادرات گلستان بودند و کلا‌های این استان به ۱۷ کشور آسیایی، ۱۲ کشور اروپایی و یک کشور آفریقایی صادر شد، گفت: ارزش صادرات استان گلستان در طول سال گذشته ۵۸۸ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دوبرابری داشته است.

وی از کسب رتبه نخست استان گلستان در صادرات به قزاقستان خبر داد و گفت: سال گذشته میزان صادرات محصولات کشور ما به قزاقستان در مجموع ۲۱۵ میلیون دلار بود که استان گلستان با صادرات ۸۹ میلیون دلاری، ۴۱ درصد صادرات را به خود اختصاص داده و رتبه اول میزان صادرات محصول به این کشور را از آن خود کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار