مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مس این ظرفیت را دارد که خود را به رتبه‌های بالای دنیا در تولید برساند به شرط اینکه از دانش روز خوب استفاده کنیم و پیوند با مراکز پژوهشی و فناوری، دانش روز را منتقل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲ 08 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، حسین مدرس خیابانی امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در ویژه برنامه تخصصی با عنوان «صنعت سبز» در جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: به دلیل ذخایر کشورمان و منابع خدادادی عظیم که در حوزه مس داریم و با توجه به استراتژیک بودن و اهمیت این فلز گران‌بها و ارزش اقتصادی که در دنیا دارد، عدد تولید ما در خور شان نظام نیست و باید تلاش کنیم به هدفگذاری یک میلیون تن تولید کاتد برسیم و این شدنی است.

وی افزود: حضور ما برای انجام کار‌های غیرممکن است و جهاد دانشگاهی دنبال همین کارهاست تا فناوری‌های روز دنیا را به کشور بیاورد و نتیجه آن تبدیل به تولید صنعتی بشود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه هدف ما این است تا با پشتیبانی مسئولان ملی و استانی شتاب و جهشی در تولید مس کاتد در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: مس این ظرفیت را دارد که خود را به رتبه‌های بالای دنیا در تولید برساند به شرط اینکه از دانش روز خوب استفاده کنیم و پیوند با مراکز پژوهشی و فناوری، دانش روز را منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس اظهار کرد: باید دانش، تجاری‌سازی و منجر به تولید ثروت بشود که این دانش با خاصیت است.

وی افزود: این اطمینان را به مجموعه‌های پژوهشی، دانش بنیان و جهاد دانشگاهی می‌دهم که شرکت ملی مس از هر طرح نوآورانه و فناورانه که منجر به محصولات جدید و اصلاح فرآیند و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه بشود به لحاظ مادی و اعتباری حمایت می‌کنیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه را در استان کرمان تشکیل داده‌ایم و منابعش افزایش داده خواهد شد و تلاش می‌کنیم حلقه‌های پایین دستی مس را شکل بدهیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: اینکه فکر کنیم اشتغال مس به حضور همه در مجتمع باشد، اشتباه است و باید جوانان و نخبگان در صندوق‌ها، کارگاه‌ها و صنایع پایین دستی مشغول شده و تولید را افزایش بدهیم.

وی با اشاره به حمایت مسئولان ملی و استانی از ایجاد صنایع پایین دستی افزود: حدود ۴۰ هزار نفر خانواده شرکت ملی مس ایران هستند و باید با خودباوری سراغ کار‌های غیرممکن برویم و نترسیم، همانطور که شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: «فرصتی که در چالش‌ها است در خود فرصت نیست و شرطش این است که نترسیم و نترسیم».

مدرس خیابانی بیان کرد: خودباوری واعتماد به نفس می‌تواند خیلی به ما کمک کند و این روحیه در شرکت ملی صنایع مس و استان بایستی به ما کمک کند تا در راه پیشرفت صنعت مس گام برداریم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار