امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، بال‌های حرکت اقتصاد و تولید هستند.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 28 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری شامگاه روز گذشته شنبه (هشتم اردیبهشت ماه) در دیدار با مدیر و معاونین اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه، با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: ما خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبرین عالم تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به‌فضل خدا و اتّکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: ما تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت‌ تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه خداوند متعال اراده فرموده که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار بدهد تصریح کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلا به خیزش عمومی در همه اقشار جامعه خصوصاً در دانشگاه‌ها شده است.

امام‌جمعه کرمانشاه عنوان کرد: لحظه‌لحظه‌ تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت‌ گرفته عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: دنیا به نیروی کار و کارگر به‌چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی دارد.

غفوری افزود: کارآفرین و کارگر، بال‌های حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر با هم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این مجموعه‌ها برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

وی با اشاره به فرمودۀ مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولین بررسی کنند که باتوجه‌به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است که مسئولین استان باتوجه‌به زیست‌بوم استان کرمانشاه، اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی‌ای که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

در پایان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه ضمن یادآوری لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، عنوان کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین در ابتدای سال، در خطبه‌های نمازجمعه، به مسئولین تأکید کردم در صورتی‌ که یکی از مسئولین در ادارات برای تولیدکننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، در نمازجمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار