مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بیشترین استقبال گردشگران نوروزی در استان قزوین از کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و موزه‌های مستقر در این مجموعه، آستان مقدس امامزاده‌ حسین(ع)، منطقه الموت، مجموعه گردشگری آبشار شاه‌دره، پل معلق آوج و حسینیه امینی‌ها بود.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴ 02 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروز ۷۱۳ هزار و ۴۸٠ گردشگر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان قزوین بازدید کردند. کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و موزه‌های مستقر در این مجموعه، آستان مقدس امامزاده‌ حسین (ع)، منطقه الموت، مجموعه گردشگری آبشار شاه‌دره، پل معلق آوج و حسینیه امینی‌ها بیشترین میزان بازدید را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: طی این مدت ۴۵ هزار و ۱۱۸ نفر اقامت در مراکز رسمی اقامتی استان شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌مسافرها، زائرسراها و مراکز غیر رسمی اقامتی شامل مراکز اسکان فرهنگیان، خانه معلم‌ها، کمپ‌ها، مهمانسراهای ادارات به ثبت رسیده‌ است.

وی در پایان بیان کرد: در سال‌های گذشته همواره یک روند صعودی در زمینه ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان قزوین و اقامت شب‌های آنان در مراکز اقامتی و هتل‌ها داشتیم اما امسال با توجه به مصادف بودن ایام نوروز با ماه رمضان و پرهیز از سفر توسط هموطنان نسبت به سال گذشته کاهش اتفاق افتاد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار