مدیرکل امور رفاهی استانداری قم گفت: ۵ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۶۳ مسافر در تعطیلات نوروز تا پایان سوم فروردین ماه وارد استان قم شده اند و تمامی دستگاه ها آمادگی لازم را برای ورود مسافران نوروزی دارند.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷ 25 March 2024

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا جعفری مدیر‌کل امور رفاهی زائرین استانداری قم در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: ستاد تسهیلات زائرین ویژه خدمات نوروزی آمادگی خود را قبل از نیمه شعبان با کمیته ۱۲ گانه انجام داده و تا پایان تعطیلات نوروزی این همکاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمیته ۱۲ گانه هر کدام به تناسب تخصصی کار خود اقدامات و برنامه ریزی لازم را انجام داده اند ، قم در شاه راه مواصلاتی ۱۷ استان قرار گفته و تا پایان سوم فروردین ماه بیش از ۵ ملیون و ۸۹۲ هزار و ۷۵۸ نفر مسافر در ورودی استان و جاده های ترانزیت استان تردد داشته اند.

جعفری در ادامه تصریح کرد: تعداد ۵ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۶۳ مسافر ورود به استان قم داشته اند، نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش ورود مسافر به استان را داشتیم و ۵ درصد نیز کاهش ورودی به داخل استان داشتیم.

مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری گفت: کمیته اسکان در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران ، امامزادگان، مدارس، مساجد، حسینه و بوستان های استان داشتیم و تا پایان سوم فروردین ماه بیش از ۱۴۳ هزار نفر اسکان در مدارس آموزش و پرورش داشتیم که بیشترین سهمیه اسکان است.

وی در ادامه گفت: بیشترین تلاش ما برای اسکان مسافرین نوروزی استفاده از مکان های سرپوشیده و مطمئن مانند مدارس است که تاکنون ۲۷۰ مدرسه ۲۵۰۰ کلاس از مدارس آماده شده تا مسافرین از امکانات بیشتری نسبت به سایر مکان ها داشته باشند.

مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری خاطر نشان ساخت: ایستگاه های بین راهی از قبیل پلیس راه ، هلال احمر ، حمل و نقل جاده ای تا پایان تعطیلات فعال هستند و تذکرات لازم را به مسافرین برای راهنمایی دقیق مسیر انجام میدهند.

وی در ادامه افزود: کمیته بازرسی و نظارت عملکرد بر دستگاه ها در حال گشت زنی شبانه روزانه در صنف ها هستند و نظارت کامل بر قیمت و بهداشت را در سطح شهر انجام میدهند.

جعفری عنوان کرد: از فاصله ۲۵ کیلومتری استان سامانه قم زائر برای مسافرین ارسال میشود و تمامی امکانات و نیاز های لازم از قبیل پارکینگ ، هتل و اماکن تاریخی در این سامانه وجود دارد و تلفن گویا ۱۳۷ در شبانه‌روز پاسخگو به سوالات مسافرین است.

وی در پایان گفت: ظرفیت رسمی اسکان در استان ۱۴ هزار تخت بیشتر نیست و با توجه به اقدامات ستاد تسهیلات زائرین ظرفیت اسکان در مناسبت ها به روزانه بیش از ۶۰ هزار زائر افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار