رئیس پلیس فتا استان سمنان در خصوص تهدیدات سایبری چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: شهروندان علاوه بر تهدیدات جانی این مورد باید مراقب کلاهبرداری‌های فروش مواد محترقه نیز باشند.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 11 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان ۲۱ اسفندماه بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی کرده و متقاضیان خرید این اقلام که اکثرا کودکان و نوجوانان هستند به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی نموده اند هدایت کرده و حساب بانکی آن‌ها را خالی و یا با اخذ بیعانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
این مسئول سایبری افزود: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی و کلاهبرداری‌های مرتبط با این موضوع، برخی افراد اقدام به آموزش کاملا غلط و نادرست ساخت این مواد در فضای مجازی می‌کنند که این می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی زیادی برای همگان به همراه داشته باشد.
سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله انواع مواد محترقه و منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت، پلیس فتا نیز با شناسایی سایت‌های فعال در این زمینه، برای گردانندگان این سایت‌ها و کانال‌ها پرونده تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان توصیه کرد: شهروندان با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود چهارشنبه آخر سال را تبدیل به چهارشنبه سوزی نکنند و هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار