دستگاه آندوسکوپی کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 05 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دستگاه آندوسکوپی کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این خبر، اظهار داشت: با تلاش همکاران و مساعدت وزارت بهداشت، بخش آندوسکوپی اطفال در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام راه‌اندازی و در حال خدمت‌رسانی به همشهریان می‌باشد.

هدایت حیدری‌زاده با تاکید بر اینکه آندوسکوپی اطفال در صورت نیاز از دوره نوزادی تا ۱۸ سالگی انجام می‌گیرد، گفت: شک به بیماری زخم معده و دئودنوم، عفونت در مری و معده، درد حاد شدید در ناحیه معده، استفراغ خونی، ملنا (مدفوع سیاه قیری)، درد در هنگام بلع، استفراغ مکرر، خارج سازی جسم خارجی و اقدامات درمانی خاص از جمله مواردی است که نیاز به انجام آندوسکوپی در اطفال دارد.

وی افزود: با خرید این دستگاه پزشکان فوق‌تخصص گوارش اطفال در بیمارستان مستقر و روزهای یکشنبه و سه‌شنبه اقدام به انجام آندوسکوپی برای اطفال می‌نمایند.

حیدری‌زاده تصریح کرد: دسترسی آسان و درمان سریع‌تر، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در وقت و عدم نیاز به مراجعه بیماران به خارج از استان از مزایای مهم راه اندازی بخش آندوسکوپی در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام است.

سرپرست دانشگاه با اشاره به کاهش اعزام بیماران گوارشی کودک به استان‌های مجاور در پی وجود دستگاه آندوسکوپی کودکان در استان خاطر نشان کرد: این دستگاه از نظر کیفیت و اندازه اسکوپ جزء دستگاه‌های مجهز آندوسکوپی اطفال می‌باشد و کمترین آسیب را به دستگاه گوارش وارد می‌کند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار