کد خبر: ۱۱۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 27 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 7/11/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

تحکيم بنيان خانواده مهمترين رسالت مددکاران اجتماعي

فرمانده انتظامي استان با گرامي داشت روز مددکار، گفت: تحکيم بنيان خانواده از مهمترين رسالت مشاوران و مددکاران اجتماعي در فراجاست .

سردار"حسن  مفخمي شهرستاني" به مناسبت روز مددکار در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس که به بهانه روز مددکار برگزار شد، گفت: توجه به رويکرد هاي اجتماعي از مهمترين اهداف فراجا در رويکردهاي جديد و از جمله اقدامات زير بنايي اين نيرو در دستيابي به پليس در تراز انقلاب اسلامي است .

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اين که  کسب اعتماد مردمي با توجه به خواسته هاي مردم تحقق پيدا مي کند و پليس بايد امين مردم و پناهگاه مردم باشد، افزود: پيشگيري اجتماعي يکي از مهمترين اولويت هاي انتظامي در کاهش  آسيب ها و تهديدات اجتماعي است .

سردارمفخمي، تصريح کرد سرمايه گذاري در اين زمينه موجب افزايش ظرفيت سرمايه هاي اجتماعي خواهد شد که در يک دهه اخير راه اندازي مرکز مشاوره و دواير مددکاري اجتماعي کلانتري ها از بارزترين اين اقدامات بوده است.

وي مهمترين هدف فراجا  از تشکيل مراکز مشاوره و مددکاري هاي اجتماعي را تحکيم و بقاي خانواده برشمرد و اظهار داشت: تحکيم بنيان و بقاي خانواده مهمترين رسالت مشاوران و مددکاران اجتماعي در اين سازمان است.

فرمانده انتظامي استان مازندرادن با گرامي داشت روز  مددکار به تمامي مددکارن عزيز بويژه مددکاراني که در کلانتري هاي استان فعاليت دارند ، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به پيشرفت جامعه مسائل و مشکلات مردم هم به نوعي پيچيده شده که اين پيچيدگي را  در بين خانواده ها  بيشتر شاهد هستيم که اگر آنها کنترل و يا درمان نشود آسيب هايي را در بين جامعه و خانواده بوجود مي آورد .

وي با بيان اين که حرفه مشاوره و مددکاري در هر سازمان يکي از مشاغلي است که مي تواند موجب کاهش پيچيدگي ها و معضلات اجتماعي در جامعه شود ، اظهار داشت: حرفه مددکاري از اهميت خاصي برخوردار است و فراجا هم  با اتخاذ رويکرد جامعه محوري بنيادي معتقد است که مسائل و پرونده هاي اجتماعي بايستي توسط راهبردها و راهکار هاي اجتماعي و به صورت علمي بررسي  و علت يابي شده و پس از شناخت علل ايجاد، به حل و فصل آنها از طريق مداخلات حرفه اي پرداخت و اين فرايند امروزه در حوزه مشاوره و مددکاري اجتماعي به عنوان يکي از گسترده ترين اهداف در نظر گرفته شده است .

اين مقام انتظامي با بيان اين که توجه به اقدامات مشاوره اي و مددکاري در کلانتري ها موجب حفظ و افزايش سرمايه اجتماعي پليس ،کاهش بار انتظامي در کلانتري ها  بويژه پرونده هاي مربوط به اختلافات خانوادگي مي شود مصالحه 70 درصدي پرونده هاي ارجاعي به دواير مددکاري و مشاوره کلانتري هاي سطح استان طي ده ماهه گذشته را از مهمترين دستاوردهاي اين مراکز عنوان کرد .

-------------------------------

کشف134 فقره سرقت در اجراي پنجمين مرحله از طرح پيشگامان امنيت انتظامي در مازندران 

رئيس پليس پيشگيري استان از اجراي طرح پيشگامان امنيت انتظامي به مدت دو روز و کشف 134 فقره سرقت توسط کلانتری ها و پاسگاه های استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ "سيد محسن جعفري" در اين خصوص اظهار داشت: طرح پيشگامان امنيت انتظامي  باهدف پيشگيري از سرقت موتورسيکلت به مدت دو روز توسط کلانتري ها و پاسگاه هاي سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

وي ادامه داد: دستگيري 106نفر سارق ، 56 نفر معتاد و 14 نفر خرده فروش و کشف بيش ازيک کيلو مواد مخدر ، از نتايج اقدامات اجراي اين طرح ۲ روزه بوده است.

سرهنگ جعفري افزود: علاوه بر پاکسازي نقاط آلوده، طي اجراي اين طرح 328 محکوم متواري و تحت تعقيب دستگير  و 96 دستگاه وسيله نقليه نيز توقيف شد.

 رئيس پليس پيشگيري استان در پايان با تاکيد بر استمرار  اين گونه طرح ها در سطح استان خاطرنشان کرد : پليس به کسي اجازه نخواهد داد، امنيت و آرامش مردم را به مخاطره بياندازد و با مخلان نظم و امنيت برخورد قاطعانه خواهد کرد.

---------------------------------

لندکروز با پلاک جعلي در بابل 

جانشين انتظامي استان از کشف يک دستگاه خودروتويوتا لندکروز قاچاق به ارزش 300 ميليارد ريال در شهرستان بابل خبرداد.

سردار"سيد موسي حسيني"در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: ماٌموران انتظامي بر اساس اقدامات اطلاعاتي به  يک خودروی تويوتا لندکروزر مشکوک و اين خودرو را در يکي از نقاط شهر متوقف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: رانندگان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند

----------------------------------------

دستگيري سارقان موتورسيکلت در" بهشهر" 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري 3 سارق سابقه دار موتورسيکلت ، در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ " علي اکبر قلي پور "در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيکلت و قطعات متشکله آن در سطح شهرستان، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا ماموران انتظامي با انجام اقدامات هوشمندانه پليسي، موفق شدند 3سارق سابقه دار را در اين ارتباط شناسايي و ضمن هماهنگي با مرجع قضايي در عملياتي غافلگيرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير کنند.

فرمانده  انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت 3 دستگاه موتور سيکلت و 3 فقره سرقت قطعات موتور سيکلت تصريح کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند.

سرهنگ  قلي پور در پايان با بيان اينکه در بسياري از موارد، سرقت هاي صورت گرفته به واسطه سهل انگاري مالکان وسايل نقليه صورت مي گيرد، به راکبان موتورسيکلت توصيه کرد: ضمن مجهز نمودن وسايط نقليه خود به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت، از رها کردن موتورسيکلت خود در معابر بدون رعايت ملاحظات ايمني اکيداً خودداري کنند.

------------------------------------


 دستگيري3 سارق حرفه اي سيم برق در" تنکابن" 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق سيم برق با 17 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي موفق به شناسايي 3 سارق حرفه اي در اين ارتباط شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن، تصريح کرد: با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي، متهمان حين سرقت دستگير و از آنان مقادير زيادي سيم و کابل برق سرقتي کشف شد.

وي اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت سيم برق از شبکه هاي توزيع برق اعتراف کردند.

سرهنگ ديلمي با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند .

 

-------------------------------------

كشف 4 تن چوب قاچاق در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 2 خودرو و کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي" در تشريح اين خبر، گفت: به منظور حفظ منابع طبيعي، طرح مبارزه با قاچاق فراوده هاي جنگلي در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامي پي رجه، اين شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: ماموران پاسگاه پي رجه با انجام اقدامات اطلاعاتي و گشت هاي هدفمند در حوزه استحفاظي با همکاري قرقبانان منابع طبيعي، خود موفق به شناسايي 2نفر قاچاقچي چوب در سطح اين شهرستان شدند.

وي، تصريح کرد: در اقدامي عملياتي که به اجرا در آمد در مجموع 2 خودروي در حين تردد در جاده هاي جنگلي و کوهستاني اين شهرستان متوقف و در بازرسي از آنها در مجموع 4 تن چوب جنگلي قاچاق کمياب کشف شد.

سرهنگ عزيزي، اظهار داشت: ضمن تحویل چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي اين شهرستان، متهمان نيز پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرم از جمله قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد پلاک نصب شده بر خودرو جعلي و  مربوط به خودرويي ديگر  مي باشد خودروي لندکروزر توقيف و جهت بررسي اصالت به پليس آگاهي دلالت دادند.

جانشين انتظامي استان مازندران تصريح کرد: ماموران پليس آگاهي با بررسي اسناد و مدارک متوجه شدند که خودرو مذكور فاقد مجوز قانوني بوده و با نصب پلاک‌ جعلي به صورت قاچاق تردد داشته که در اين راستاپرونده مقدماتي تشکيل و به مرجع قضائي ارسال شد.

سردار حسيني بيان اينکه کارشناسان ارزش خودروي مکشوفه را  300 ميليارد ريال برآورد کرده اند اظهارداشت:پليس در راستاي تأمين امنيت مردم و فراهم كردن شرايط سالم اقتصادي در كشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با قاچاقچيان را به صورت ويژه در دستور كار قرار داده است ودر اين زمينه از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد بود. # 

--------------------------------

سوداگران مرگ با بيش از 5 کيلو مواد مخدر در چالوس دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري عامل توزيع موادمخدر و کشف بيش از 5 کيلو موادمخدر درشهرستان چالوس خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري  پليس، سرهنگ "محسن سليماني" با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي گشت زني هاي هدفمند ماموران کلانتري 12 شهرستان چالوس، 5کيلو وپانصدگرم مواد مخدر از نوع ترياک از يک دستگاه خودروي پژو پارس  کشف و دوقاچاقچي مواد مخدر در اين ارتباط دستگير شدند.

فرماند انتظامي شهرستان چالوس تصريح کرد : متهمان با تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي وبا قرار صادره روانه زندان شدند .

سرهنگ سليماني در پايان با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

---------------------------------------

دستگيري 2 سارق سيم برق در فريدونکنار

فرمانده انتظامي شهرستان فريدونکنار از دستگيري 2 سارق سيم برق با 11 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرکزاري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشريح اين خبر، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت تجهيزات سيم وکابل برق در شهرستان فريدونکنار، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرارگرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان فريدونکنار، خاطرنشان کرد: ماموران پس از بررسي هاي انجام شده و اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي 2سارق حرفه اي  در اين شهرستان شدند.

وي، تصريح کرد: پس از هماهنگي قضائي، ماموران در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه 3 سارق حرفه اي را دستگير کردند .

سرهنگ هاشم پور اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت سيم و کابل برق در شهرستان فريدونکنار اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند .

------------------------------------------

کشف 10 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصي در بابل

 فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق منزل و اماکن خصوصي با کشف 10 فقره سرقت دربابل خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاري پليس،سرهنگ "علي داداش تبار"درتشريح جزئيات اين خبر بيان داشت:‌ در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و اماکن در شهرستان بابل، بررسي موضوع در دستور کار، ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي بخش گتاب شهرستان بابل با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي سارق حرفه اي در اين خصوص شدند، که پس از هماهنگي با مرجع قضائي در عملياتي ضربتي  سارق را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با بيان اينکه در تحقيقات بعمل آمده از متهم به 10 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصي اعتراف کرد، گفت: متهم به همراه پرونده در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت.

سرهنگ "داداش تبار" با با بيان اينکه در بازرسي از مخفيگاه اين سارق تعداد زيادي اموال مسروقه کشف شد،خاطر نشان کرد:شهروندان ضمن رعايت هشدارهاي پليسي در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در سطح شهر، مراتب را در اسرع وقت از طريق سامانه 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

-------------------------------------

کشف بيش از 3تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف بيش از 3تن چوب جنگلي قاچاق و توقيف يککاميون ولور و يک پيکان وانت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران پاسگاه هولاردر مسير حوزه استحفاظي به دو دستگاه خودرو کاميون و پيکان وانت حامل چوب مشکوک شدند.

وي، افزود: ماموران ،خودروهاي  مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آنها3تن و نيم چوب که توسط راننده هاي خودرو ها به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان ساري برداشت شده بود ،کشف کردند. 

 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار