استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اختصاص درصدی از درآمد آب به استان‌های زاگرس‌نشین باعث تحول در این مناطق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 16 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استان‌های زاگرس‌نشین چهارمحال و بختیاری گفت: در کمیته‌های این ستاد باید طوفان ذهنی شکل بگیرد و نظرات به صورت دقیق و تخصصی ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان‌های زاگرس‌نشین، ادامه داد: محور این ستاد، ایجاد اشتغال است چرا که با اشتغال‌زایی آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت آبی استان‌های زاگرس‌نشین، افزود: اگر درصدی از درآمد انتقال آب برای محرومیت‌زدایی این استان‌ها به کار گرفته شود، باعث تحول در این مناطق می‌شود.

حیدری اضافه کرد: جنگل‌های بلوط سرمایه استان‌های زاگرس‌نشین است و درصدی از آن‌ها در چهارمحال و بختیاری آسیب دیده است و باید بررسی کرد چه اقداماتی را می‌توان در راستای احیای جنگل‌های بلوط انجام داد.

وی با اشاره به توپوگرافی کوهستانی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: ما نباید انتظار توسعه کشاورزی و شیلات به مساحت استان‌های دیگر داشته باشیم، اما می‌توانیم با اقداماتی از جمله قرار دادن کالا‌هایی نظیر بادام، ماهی و گیاهان دارویی در زنجیره ارزش غذا باعث تحول در اقتصاد استان شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بنا به نظر رئیس‌جمهور بوم‌گردی و گردشگری با حفظ هویت اقوام در استان‌های زاگرس‌نشین بسیار مهم است و می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار