استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین آب شرب پایدار برای بخش لاران، گفت: باید تکمیل پروژه‌های آبرسانی سرعت بگیرد و همچنین مشکل فرسودگی شبکه‌ و گل‌آلود بودن آب برخی از شهرها و روستاها حل شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 15 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری صبح امروز در نشست شورای اداری بخش لاران گفت: بازدید و بررسی مشکلات مناطق محروم چهارمحال و بختیاری تا زمانی که غبار محرومیت از چهره استان زدوده شود ادامه دارد.

مسؤولان از حواشی دوری کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسؤولان از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دوری کنند و انجام پروژه‌ها و حل مشکلات مردم را کار اصلی خود بدانند.

وی با اشاره به مشکلات منابع طبیعی بخش لاران، افزود: حل مشکل اختلاف اراضی در دستور کار قرار بگیرد و مشکلات منابع طبیعی به سود مردم تمام شود.

حیدری با اشاره به ظرفیت پرورش گیاهان دارویی در بخش لاران، اضافه کرد: تولید این گیاهان می‌توانند زمینه خوبی برای اشتغال و درآمدزایی باشد.

وی بیان کرد: شرکت آبفا باید در یک زمان‌بندی مشخص، مشکل فاضلاب این بخش را به ترتیب اولویت جمعیت حل کند و با توجه به سرمای هوا با پیگیری و نظارت به کار سرعت ببخشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین آب شرب پایدار برای مردم لاران، گفت: باید در یک زمان‌بندی مشخص مشکل آب شرب این بخش حل شود و تکمیل پروژه‌ها سرعت بگیرد همچنین مشکل فرسودگی شبکه آب‌رسانی و گل‌آلود بودن آب برخی از شهر‌ها و روستا‌ها حل شود و این جزو اولویت‌هاست.

وی تصریح کرد: استخر شهر سورشجان، سالن‌های ورزشی و تامین زمین برای احداث چمن مصنوعی در دستور کار مسؤولان مربوطه قرار بگیرد و فضایی برای فراغت و ایمن‌سازی جوانان آماده شود.

توسعه گازرسانی به پروژه‌های کشاورزی لاران

حیدری عنوان کرد: برای افزایش ظرفیت گلخانه‌ها، دامداری‌ها و توسعه زیرساخت‌ها باید گازرسانی در این منطقه توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی لاران، یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز نیمه تمام از جمله مراکز بهداشت و درمانگاه‌ها بررسی‌های میدانی انجام دهد و مشکلات در این زمینه رفع شود و همچنین مشکل آمبولانس که در یک یا ۲ شهر وجود دارد حل شود.

استاندار چهامحال و بختیاری با اشاره به تکمیل مدارس، گفت: بازسازی، زیباسازی، احداث زمین‌های ورزشی مدارس و ساخت دیوار مدارس با اولویت مدارس دخترانه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: جاده سورشجان به سودجان یکی از مطالبات دیرینه مردم است که جذب سرمایه‌گذار و کاهش تصادفات شهری از مزایای تکمیل این پروژه است.

پرداخت تسهیلات برای رونق صنایع دستی

حیدری گفت: بوم‌گردی و گردشگری با توجه به طبیعت این بخش در دستور کار قرار گیرد و برای رونق صنایع دستی تسهیلات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در این بخش، خاطرنشان کرد: مسؤولان اهتمام ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی داشته باشند و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند بر کاهش نرخ بیکاری لاران موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار