رئیس هیات تکواندو استان قزوین از عدم صدور روادید برای مهران برخورداری تکواندوکار قزوینی و اعضای تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های گرندپری سال ۲۰۲۳ منچستر توسط کشور انگلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 02 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، مهدی طاهرخانی در‌ خصوص عدم صدور روادید برای مهران برخورداری و اعضای تیم ملی تکواندو از سوی کشور انگلیس اظهار کرد: مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری سال ۲۰۲۳ طی روزهای ۱۱ و ۱۲ آذرماه به میزبانی انگلستان در شهر منچستر برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات به دلیل آنکه آخرین مرحله از رقابت‌های کسب امتیاز ورودی المپیک از طریق سیستم رنکینگ است، برای همه مدعیان حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از کشورهای مختلف اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: شرکت در این دوره از مسابقات برای نمایندگان کشورمان از جمله مهران برخورداری، مهدی حاج موسایی و ابوالفضل زندی با توجه به فاصله امتیازی اندک با نفرات برتر رنکینگ از اهمیت حیاتی برخوردار بود که متأسفانه به دلیل صادر نشدن روادید از سوی انگلستان، تکواندوکاران ایرانی حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند.

رئیس هیئت تکواندو استان قزوین اضافه کرد: به دلیل اینکه کشور انگلستان در ایران بخش کنسولی جهت صدور روادید ندارد، مراحل اخذ روادید باید از طریق کشور ثالث انجام شود. به همین منظور فدراسیون تکواندو از دو ماه قبل برای اخذ روادید اقدام و به عنوان اولین کشور حاضر در مسابقات گرندپری و پیش از باز شدن سایت ثبت نام، دعوت نامه رسمی مسابقات را دریافت و امور مربوط به اخذ روادید را از طریق سفارت انگلستان در کشور ترکیه و شهر آنکارا آغاز کرد.

طاهرخانی از پیگیری های مستمر رئیس و دبیر کل فدارسیون این موضوع از مسوولان فدراسیون جهانی خبر داد و خاطرنشان کرد: نفرات اعزامی به این مسابقات در زمان مقرر در سفارت انگلستان در آنکارا حاضر شده و مدارک خود را تحویل دادند .نامه نگاری های متعدد صورت گرفته و هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در جریان رقابت های گرندپری پاریس هم با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تکواندو انگلستان مذاکره مستقیم داشت و در حاشیه مسابقات جام جهانی در کره جنوبی پیگیری های لازم را از مسوولان WT انجام داد اما متأسفانه همانند سال گذشته سفارت کشور فوق در آنکارا از صدور روادید برای تکواندوکاران کشورمان خودداری کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جلسه فنی تیم ها عصر پنجشنبه برگزار شد و وزن کشی اوزان ۵۸- ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان، ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم زنان روز جمعه صورت گرفته، تکواندوکاران کشورمان به این مسابقات نرسیدند.

این مسوول عنوان کرد: تیم ملی تکواندو ایران می‌توانست با حضور در این رقابت ها دو سهمیه با ارزش حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند اما با غیبت در منچستر، شانس کسب سهمیه از طریق سیستم رنکینگ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

رییس هیات تکواندو استان قزوین در پایان اذعان کرد: مسابقات گرنداسلم چین که در دو مرحله مقدماتی و نهایی طی دو هفته آینده در شهر ووشی برگزار خواهد شد، آخرین شانس تکواندوکاران ایران برای کسب سهمیه از طریق سیستم رنکینگ است و فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا با تمام قوا در این رویداد مهم شرکت کرده و به هدف خود که همان کسب سهمیه المپیک است، دست پیدا کند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار