معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشف و توقیف بیش از ۲ میلیارد ریال انواع دارو و کالاهای سلامت ‌محور غیرمجاز و قاچاق در بازرسی از شهر ارسنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 25 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدجواد راعی امروز، ۴ آذرماه با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، از اهمیت ویژه‌ای در ارتقای سلامت مردم برخوردار است، گفت: در بازرسی مشترک و سر زده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و کارشناسان غذا و دارو و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، فعالیت عطاری‌ها و صنوف آرایشی و بهداشتی این شهرستان پایش و بررسی شد.

وی اضافه کرد: در این بازرسی، نزدیک به هزار و ۳۰۰ قلم کالای غیرمجاز به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال شامل داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، سقط جنین، انواع مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی قاچاق و غیرمجاز کشف و جمع‌آوری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسنجان نیز با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدیدکنندگان سلامت مردم، از کشف مقداری داروی سقط جنین در این بازدیدها خبر داد و اضافه کرد: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع داروهای رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک، جرم محسوب می‌شود.

ابراهیم شهریاری افزود: پیرو بررسی‌های انجام شده در این بازدید، دو واحد صنفی متخلف به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارسنجان، از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان تعطیل و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، با سامانه ۱۹۰ مربوط به رسیدگی به شکایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار