رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است، گفت: مقرر شده این میزان به ۱۲ هزار هکتار برسد.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 23 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی صبح امروز در بازدید از شرکت داروسازی خرمان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان توسعه گیاهان دارویی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان است که مقرر شده این سطح را به ۱۲ هزار هکتار در استان برسانیم و در کنار آن صنایع تبدیلی و تکمیلی را توسعه دهیم تا بتوانیم به صورت زنجیره ارزش افزوده ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی بیان داشت: هدف ما این است با توسعه کشاورزی قراردادی در راستای الگوی کشت این واحد را مانند دیگر واحد‌های تولیدی موفق استان به تولیدکنندگان متصل نماییم تا در جهت زنجیره ارزش حرکت کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: لرستان با توجه به ظرفیت‌های بزرگی که دارد می‌تواند استان گیاهان دارویی کشور معرفی شود که در این صورت هم صنعت گردشگری کشاورزی توسعه خواهد یافت و هم در راستای شعار سال با بهره‌وری که این گیاهان دارویی در اشتغال و اقتصاد استان و معیشت کشاورزان ایجاد می‌کنند، میتوانیم گام‌های موثری برداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان به کیفیت زعفران لرستان گریزی زد و گفت: با توجه به عملکرد خوبی که از لحاظ آب و هوایی و حاصل‌خیزی خاک در استان وجود دارد، عملکرد استان لرستان در سطح زیر کشت این گیاه دارویی دو برابر خراسان می‌باشد و به مراتب کیفیت و ارزش غذایی آن بهتر از زعفران قائنات است.

این مقام مسوول افزود: ایجاد مراکز بوم‌گردی و گردشگری می‌تواند در معرفی هر چه بهتر و با شکوه‌تر ظرفیت‌های استان لرستان در حوزه گیاهان دارویی مؤثر است.

شاهرخی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در راستای توسعه، اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم آماده همکاری در حوزه تسهیلگری و پشتیبانی با سرمایه‌گذاران این بخش می‌باشد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار