فرماندار رودسر عنوان کرد؛
فرماندار رودسر، موزه مردم شناسی قاسم آباد را نمادی از تاریخ و هنر و خلاقیت و هویت مردم دانست و گفت: سبک زندگی گذشتگان، رعایت اصول فرهنگی و اخلاقی و مردمی را یادآوری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 15 November 2023

موزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم استموزه مردم شناسی قاسم آباد بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، مردم است

به گزارش تابناک گیلان فرماندار رودسر در گفتگو با تابناک در بازدید از موزه مردم شناسی و صنایع دستی قاسم آباد این شهرستان اظهار کرد: موزه مردم شناسی و صنایع دستی قاسم آباد ثبت جهانی شده است و پیرو این ثبت وزیر صنایع دستی و گردشگری در حکمی به بنده رسیدگی به همه امورات این موزه را واگذار کردند.

محمد حیدری با بیان اینکه این موزه بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن، خلاقیت، ابتکار و روحیه جمعی مردمان این منطقه است، یادآور شد: با نشان دادن فرهنگ غنی گذشته توانستیم این فرهنگ را با توجه به تهاجم فرهنگی، حفظ و صیانت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان با بازدید از این موزه می توانند از راه و روش گذشتگان خود الگو برداری کنند، گفت: می‌توانیم سبک زندگی گذشتگان را با رعایت اصول و مبانی فرهنگی و اخلاقی بیاموزیم و در مسیر زندگی خود بکار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این موزه با توجه به شهرت خود نیازمند توسعه و گسترش است، تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازسازی این موزه متناسب با وسایل داخلی باشیم تا در فضای بزرگتری این ادوات تاریخی ارائه شده نیز برای همه ابزار الات شناسنامه صادر شود.

حیدری بیان کرد: از مردم استان گیلان دعوت می کنم برای اوقات فراغت خود به موزه مردم شناسی و صنایع دستی بیایند.

وی با اشاره به اینکه تعداد گردشگر خارجی در کل کشور کم است، گفت: در این شهرستان نیز تعداد گردشگر خارجی کم است اما گردشگر داخلی در فصول مختلف زیاد است و بر اساس آمار تعداد بازید کنندگان از این موزه روزانه ۱۰۰ نفر است.

حیدری با تاکید بر اینکه حضور گردشگران به علت طبیعت زیبای روستای قاسم آباد در این روستا بیشتر است، بیان کرد: باید امکاناتی مانند بوم گردی را در این منطقه افزایش دهیم.

فرماندار رودسر خطاب به مسئولان محلی روستا قاسم آباد گفت: این موزه صنایع دستی و مردم شناسی را نباید یک کلبه ببینند بلکه اتاق تاریخ و تمدن و هویت تاریخی این مردم است و حیف است اینجا مهجور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار