مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین از ۲۹ آبان‌ ماه لغایت ۳ آذر ماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 14 November 2023

به‌گزارش تابناک گلستان، محمدجواد ساوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به برند استان در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این رویداد بزرگ فرهنگی، در سطح مطلوبی برگزار شود؛ از این رو تلاش می‌کنیم امسال نیز با هماهنگی و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های اجرایی استان میزبان شایسته‌ای برای اقوام مختلف ایران زمین و همچنین مهمانان داخلی و خارجی این رویداد باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش‌های ملی دارد و با برپایی این‌گونه رویداد‌های گردشگری می‌توان فرهنگ، پیشینه و آداب و رسوم غنی اقوام و ملت‌ها را به نسل جدید معرفی کرد.

ساوری خاطرنشان کرد: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از ۲۹ آبان ماه لغایت ۳ آذر ماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ساوری افزود: این دوره از این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و… با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شده است.


حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از سراسر کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از همه استان‌های کشور برای حضور و معرفی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان خود در بخش نمایشگاهی جشنواره دعوت شده است که تاکنون ۲۵۰ هنرمند برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آثاری از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، رشته‌های بومی و اصیل هر استان، مراکز تخصصی، تعاونی‌ها، فروشگاه‌ها، هنرمندان دارای مهر اصالت و نشان ملی، هنرمندان فعال حوزه بسته‌بندی، فروشگاه‌های مجازی، روستا‌ها و شهر‌های ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش درخواهد آمد.


حضور ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در جشنواره اقوام
ساوری تصریح کرد: در حوزه گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام نیز حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

وی افزود: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام ایران زمین تاکنون هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: کارگاه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور تأسیسات و جوامع گردشگری از بخش‌های دیگر این رویداد ملی خواهد بود.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌ها و رخداد‌های فرهنگی و هنری بزرگ کشور در پانزده دوره باهدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اقوام ساکن در استان گلستان و سراسر ایران اسلامی، ارائه توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی و موسیقی آیینی استان‌های کشور، معرفی فعالان عرصه گردشگری و رونق صنعت گردشگری، معرفی روستا‌های هدف گردشگری، ارائه سوغات اصیل ایرانی، بازی‌های بومی و محلی به میزبانی استان گلستان برگزار شده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار