کد خبر: ۱۱۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 17 October 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از رشد پنج برابری صدور پروانه بهره برداری صنعتی در شش ماهه نخست امسال با سرمایه گذاری یک هزار و 27 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،یارالله نصیری اظهار کرد: در حال حاضر با وجود مشکلاتی که در حوزه کسب و کار وجود دارد در رابطه با ورود تقاضای سرمایه گذاری به بخش صنعت و سرمایه های تحقق یافته که معمولا در قالب پروانه های صادر شده نمایان می شود رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم.
وی افزود: در حوزه اشتغال پروانه های بهره برداری شده با رشد منفی مواجه شده ایم و دلیل آن نیز این است که صاحبان صنایع بخاطر هزینه های جانبی در ایجاد اشتغال محافظه کارانه عمل می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: قطعا با گشایش و سرمایه گذاری های که در حوزه اقتصاد در حال شکل گرفتن است مشکلات مربوط به اشتغال مرتفع خواهد شد.
نصیری از رشد 39 درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته(شش ماهه اول) خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری صدور جواز تاسیس 142 درصد و اشتغال در این حوزه 40 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مشکل صنعت استان بحث مربوط به تامین نقدینگی در دو بخش است، یک بخش کمبود پول و تسهیلات و بالا بودن نرخ است و بخش دوم بدلیل مشکلاتی است که در فضای کسب و کار وجود داشته و جذب تسهیلات را برای آنها دشوار کرده است.
نصیری اضافه کرد: به عنوان مثال یک واحد صنعتی برای جذب تسهیلات باید بتواند وثیقه را تامین کند و بدهی به بانک ها را تعیین و تکلیف نماید و تا این مهم انجام نشود قادر به اخذ تسهیلات نخواهند بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور افزود: البته بانک ها در این زمینه نیز انعطاف نشان می دهند و با دادن مهلت تقسیط مجدد بدهی این فرصت را در اختیار واحدهای صنعتی قرار می دهند.
نصیری بخشودگی جرایم مالیاتی، معضلات بیمه ای و استمهال بدهی های بانکی را از مهم ترین مشکلات فعالان عرصه تولید در استان برشمرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده توسط دفتر امور اقتصادی استانداری و کارشناسان این سازمان مشکلات واحد تولیدی استان شناسایی شده و اتخاذ راهکارهای لازم برای کمک به این مراکز در حال انجام است.
استان ایلام دارای 545 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که از این میزان 62 درصد فعال، 13 درصد نیمه فعال و 25 درصد نیز تعطیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار