مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام با اعلام افتتاح ۱۶ طرح گردشگری در استان گفت: اکثر این طرح ها از طریق وبینار افتتاح و به بهره برداری رسیدند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 01 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، با اعلام افتتاح ۱۶ طرح گردشگری در استان بیان داشت: اکثر این طرح ها، شامل احداث مجتمع ها و پروژه های بوم گردی استان هستند و امسال با شعار "گردشگری و سرمایه گذاری سبز" که با تکیه بر شناخت فرهنگ ها برنامه ریزی شده است و با حضور مستقیم رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از طریق وبینار افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

وی با معرفی استان ایلام به عنوان استان نوظهور در گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی افزود: با اقدامات مثبتی که در بخش گردشگری صورت گرفته است، بیش از ۳ میلیون مسافر وارد استان ایلام شدند.

شریفی ادامه داد: موسم اربعین فرصت بسیار مناسبی به جهت معرفی ظرفیت های گردشگری استان ایلام فراهم آورده است، که به لطف این مواهب و طبیعت بکر در کنار ارائه خدمات مناسب به گردشگران، ما به استانی شناخته شده در کشور تبدیل شده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه توسعه گردشگری یک مقوله فرابخشی است و عوامل متعددی در آن دخیل هستند افزود: سال گذشته یک مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی در پارک کوثر از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با هزینه ۵ میلیارد تومان راه اندازی شد.

شریفی گفت: در طول سال گذشته کار مرمت و احیاء ۱۰ بنای تاریخی، احیاء و بهسازی حیات قلعه والی به مساحت ۲ هزار متر مربع از محل مسئولیت های اجتماعی، ایجاد راه دسترسی به آبشار "اما" در شهرستان ملکشاهی، بهسازی راه دسترسی و احیاء محل درختان تاریخی " بان سرو" و نوسازی و احیاء موزه باستان شناسی دره شهر انجام گرفته است.

سال گذشته از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تسهیلات به صنعتگران استان پرداخت شده و از محل مشاغل روستایی نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان با مساعدت و همگرایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و هم چنین صندوق کارآفرینی امید استان پرداخت شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار