کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ 30 September 2023

به گزارش تابناک مازندران، پس از توافق‌نامه ایران و روسیه برای لغو روادید گروهی گردشگری، نخستین گروه از گردشگران روس ، بدون ویزا وارد ایران شدند.

بر اساس این گزارش ، این گروه قرار است به تعدادی از شهرهای ایران سفر داشته باشد. هفته گذشته نیز یک هیأت گردشگری از ایران بدون ویزا به روسیه سفر کرد.

ایران و روسیه توافقنامه‌ای را به منظور لغو ویزای گروهی گردشگری بین دو کشور به اجرا گذاشتند که این توافق در تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۱ بسته شده بود و در چارچوب آن، شهروندان ایران و روسیه می‌توانند بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروه‌هایی از پنج تا پنجاه نفر برای یک دوره حداکثر پانزده‌روزه از کشورهای یکدیگر دیدن کنند.

محمد حسین صوفی ـ مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی (زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در حاشیه مراسم استقبال از گردشگران روسی گفت: از اولویت‌های برنامه‌های تحولی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم افزایش تعاملات اقتصادی، فرهنگی به‌ویژه افزایش تعاملات گردشگری با کشورهای مختلف، از جمله همسایگان است که بر این اساس برنامه‌های متعدد و متنوعی مانند برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری ایران در خارج از کشور، برگزاری انواع رالی تورها طراحی شده است.

او افزود: از برنامه‌های مهم دیگر وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی موضوع لغو روادید با کشورهای مختلف جهان به شکل یک‌طرفه و دوطرفه است. خوشبختانه امروز پس از لغو روادید دو طرفه میان ایران و روسیه که حاصل چند سال تلاش و کوشش به‌ویژه در یکسال اخیر بوده است، شاهد ورود نخستین گروه گردشگران روسی بودیم.

صوفی اظهار کرد: این لغو روادید با تلاش و به‌ویژه مذاکرات متعددی که با طرف روسی، پلیس، گمرک و نهادهای مؤثر داشتیم، محقق شد. پس از لغو روادید هفته گذشته نخستین گروه گردشگران از ایران وارد فدراسیون روسیه شدند و امروز نیز شاهد حضور نخستین گروه گردشگران که شامل تورگردان‌ها و مسئولان آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری از کشور روسیه هستند در ایران هستیم.

مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی درباره لغو روادید با سایر کشورها گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  لغو روادید موجب افزایش گردشگران از ایران به روسیه و بالعکس خواهد شد. همچنین لغو روادید با کشورهای دیگر نیز انجام خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. در حال حاضر لغو روادید با بیش از ۵۰ کشور را پیشنهاد دادیم.

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی ـ سه‌شنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه سفری که به کرمان داشت، درباره طرح پیشنهادی لغو روادید با بیش از ۶۰ کشور، اظهار کرد: لغو روادید با دیگر کشورها ایده مهمی بود ‌که برای تقویت گردشگری کنار پیشنهادات متعدد دیگر مطرح شد. جلسات متعددی در این ارتباط با وزارت امور خارجه داشتیم و این وزارتخانه کاملاً با پیشنهاد وزارت گردشگری هماهنگی دارد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار