گردشگری بسترسازی دیپلماسی است

 

  در ضمن یوسف نوری مشاور وزیر گردشگری در همایش ملی گردشگری با اظهار اینکه دکترین بزرگ در قوای مجریه داریم، امنیت و منافع ملی در حوزه‌های سرزمینی را مهم برشمرد و گفت: این امنیت در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی وجود دارد.

وی با تاکید بر این که هر وقت از دیوان سالاری بیرون آمدیم و از ظرفیت‌های بومی و سنتی استفاده کردیم، موفق هستیم، گفت: در گردشگری هنوز به این امر نرسیدیم.

وی با تاکید بر این که مازندران را باید بزرگ‌تر دید، گفت: برپایی همایش ملی گردشگری را اقدام بزرگی دانست و نباید مانع بخش خصوصی شد.

نوری با عنوان اینکه دولت درباره دیپلماسی عمومی موفق تر است، گفت: در جمهوری اسلامی یک ابر دکترین به نان ولایت فقیه و یک دکترین بزرگ در قوای مجریه داریم و باید بدانیم که گردشگری بستر ساز است و در دیپلماسی عمومی و سیاسی کشور باید برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد.

مشاور وزیر امور خارجه یادآور شد: در گردشگری فرهنگی، شناخت فرهنگ‌ها، آداب و رسوم باید مدنظر قرار گیرد و از سوی دیگر در حوزه اقتصاد، نقش گردشگری در تولید ناخالص داخلی بسیار با اهمیت است و باید سهم آن افزایش یابد.

وی با عنوان اینکه دیپلماسی گردشگری بستر ساز سایر دیپلماسی‌ها است، گفت: استان مازندران داشته‌های بسیار دارد که باید برای آن برنامه ریزی صورت گیرد از این رو برنامه جامع گردشگری در مازندران تدوین شود و با همین نگاه با کشورهای جهان باید ارتباط برقرار کند.

وی با اظهار اینکه یک دهم مشاغل دنیا در بخش گردشگری است، گفت: دیپلماسی گردشگری بسترسازی سایر دیپلماسی‌ها است.