مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان داشت : برپایی ۱۵۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی برای اربعین امسال در مسیر تردد زائران در برگشت از عتبات عالیات در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 29 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی اظهار کرد : این غرفه ها در شهرستان های ایلام، دهلران، چرداول، سه راهی کارزان از توابع سیروان، پایانه مرزی برکت و هلیلان برپا می شوند.

وی گفت :ر موج برگشت زائران افرادی که تمایل به اسکان و پذیرایی زائران در خانه های خود دارند برای شرکت در  پویش هر خانه یک موکب ثبت نام کنند.

شریفی مطرح کرد : به برخی از زائران عازم عتبات عالیات سوغات های صنایع دستی و سوغات محلی استان ایلام جهت اهدا به موکب داران عراقی با هدف معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات محلی به گردشگران عراقی داده می شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان داشت : ۱۶ هزار زائر اربعین با ورود به استان نرم افزار ایلام بلد را نصب کرده اند.

وی افزود : در قالب این نرم افزار تمامی اطلاعات کاربردی برای مسافران و زائران قابل دریافت است و زائران و علاقمندان با نصب این راهنما به اطلاعاتی چون ظرفیت ها و فرصت های گردشگری، اقامتگاه ها و خانه های بوم گردی، هتل ها، جایگاه سوخت، راه های مواصلاتی، رادیو اربعین، تلفن های ضروری، زیارت مجازی عتبات عالیات، راهیان نور، معرفی شهدای شاخص و آداب اربعین دسترسی پیدا می کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار