استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت‌هایی که در زمینه توسعه استان رخ داده است، همگی با نگاه آمایشی، عاقلانه، دقیق و علمی بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 25 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری عصر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان و پس از آن تخصیص اعتبارات، اتفاقات بسیار خوبی در استان افتاد که همه این‌ها حاصل کار جمعی است و باعث ایجاد امید و امیدآفرینی در بین مردم می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات سفر مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ تحقق یافت و در زمینه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خدمت خوبی به مردم شد.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در استان، چهارمحال و بختیاری رتبه دوم در بیکاری را داشت، اما طبق آمار جدید در پایان سال ۱۴۰۱، استان ۸ رتبه صعود کرده و به جایگاه دهم رسیده است.

حیدری بیان کرد: در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز علیرغم کوهستانی بودن این استان، ۷۵ درصد زمین مورد نیاز تامین شده است و همچنین ۳ هزار مسکن روستایی نیز آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه با کار جهادی می‌توان به سر منزل مقصود رسید، تصریح کرد: وحدت خوبی میان مسئولان در استان ایجاد شده که همین امر باعث پیشرفت استان شده است.

حیدری با اشاره به تنظیم چند سند توسعه برای استان، اظهار داشت: طرح جامع آبرسانی در مرحله نهایی است که باعث تحول جدی در استان می‌شود و می‌تواند زیرساخت‌ها را توسعه دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت‌هایی که در زمینه توسعه استان رخ داده است همگی با نگاه آمایشی، عاقلانه، دقیق و علمی بوده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سند‌های توسعه، توسعه دامداری‌هاست، چرا که تنها ۹ شهر از ۴۳ شهر استان دارای مجتمع دامپروری بودند و ضرورت داشت دا‌م‌ها در شهر‌ها در یک مجتمع دامپروری متمرکز شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان و عبور از آبیاری سنتی با اولویت ساخت گلخانه‌ها نیز آغاز شده و هدف این است سطح زیرکشت با توجه به این تکنولوژی‌ها به ۳۰۰ هکتار برسد.

وی ادامه داد: توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام‌فروشی در استان باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان طرح جامعی برای گردشگری و بوم‌گردی استان اجرایی شود.

حیدری با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: مردم بابصیرت استان با حضور پرشور در مرحله اول انتخابات و با ثبت‌نام ۶۸۲ نفری، ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار