کد خبر: ۱۱۱۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 12 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21 مرداد ماه تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

الزامات سفر زیارتی اربعین در سال 1402 

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به الزامات سفر زیارتی اربعین بر رعایت هشدارهای انتظامی از سوی زائران تاکید کرد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح جزئیات این خبر، با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، گفت: تمامی امکانات فراجا در بخش گذرنامه برای ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان به کارگیری شده تا هم وطنان عزیز بتوانند در این گردهمایی بزرگ حاضر شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش تقاضای گذرنامه های زیارتی در طول ایام  اربعین حسینی گفت: با توجه به افزایش تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی، مدت زمان صدرو گذرنامه تا یک هفته خواهد بود و زائران اربعین حسینی لازم است قبل از اقدام به سفر نسبت به دریافت گذرنامه خود اقدام کنند .

سرهنگ ساداتی ، تصریح کرد:  صدور گذرنامه های عادی و بین المللی برای متقاضیان  با  مراجعه حضوری آنان به مراکز پلیس +10 انجام می شود که هم برای سفر به اماکن زیارتی همچون کربلا و نجف و هم سفرهای خارجی قابلیت بهره برداری دارد.

ساداتی با بیان این که گذرنامه زیارتی فقط برای ایام محرم و صفر بوده و برای سفر اربعین کاربرد دارد ، بیان داشت: متقاضیان گذرنامه زیارتی می توانند  بدون مراجعه حضوری و از طریق نرم افزار" پلیس من" برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند که این گذرنامه ها  با اعتبار ۵ ساله و با قیمت یک هشتم گذرنامه های قبلی یعنی50 هزار تومان نسبت صادر و از طریق پست به درب منزل آنان ارسال می شود.

وی ، خاطرنشان کرد: متقاضیانی که امکان دریافت گذرنامه به صورت الکترونیکی برای آنان فراهم نیست  می توانند با  مراجعه حضوری به ادارات گذرنامه پلیس امنیت عمومی استان در شهرستان ساری و یا شهرستان های بهشهر،  قائم شهر، بابل، آمل،  بابلسر،  نور،  نوشهر و  تنکابن برای دریافت گذرنامه اقدام کنند .

ساداتی در ادامه با بیان این که برای صدور گذرنامه زیارتی متقاضیان باید اصل شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس جدید به همراه داشته باشند، اذعان داشت: برای صدور گذرنامه  رضایت نامه پدر برای فرزندان زیر 18 سال و رضایت همسر از دفترخانه اسناد رسمی برای  زنان شوهر دار الزامی است .

وی در تشریح الزامات دریافت گذرنامه برای دانشجویان، طلاب، سربازان وظیفه و مردان سنین 18 تا 50  سال، گفت : دانشجویان و طلاب باید مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی اخذ و در سایت سخا ثبت نام کنند، ضمن این که این افراد نیاز به پرداخت وثیقه برای خروج از کشور ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان این که متولدین سال 1384 به بعد برای دریافت مجوز خروج از کشور نیاز به مراجعه به وظیفه عمومی ندارند، بیان داشت:  مردان رده سنی  18 تا 50 حتما باید کارت پایان خدمت الکترونیکی ارائه دهند ضمن این که سربازان وظیفه برای اخذ گذرنامه باید مجوز حفاظت اطلاعات یگان خود را ارائه دهند .

سرهنگ سادانی همچنین به متقاضیان سفر زیارت اربعین حسینی، هشدار داد: برای دریافت ویزا از طريق مراجع رسمي اقدام و از تحويل مدارک هویتی و گذرنامه خود به ديگران و افراد ناشناس خودداري  کنند، به تبليغات دروغين در فضاي مجازي در خصوص دريافت ويزاي اربعين با قيمت ارزان و در كمترين زمان ممكن توجه نکنند، برای دریافت ارز مورد نیاز به مراكز و صرافی های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خوداری کنند، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه و از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که مدعی اعزام زائر به عتبات عالیات هستند پرهیز کنند.

وی در خاتمه با بیان این که ورود غير قانوني به كشور عراق  6 ماه زنداني دارد، گفت: زائران گرامی باید توجه داشته باشند كه در صورت دريافت ويزا از مراكز غيررسمي، پليس در مرزهاي خروجي با امكانات سخت افزاري و نرم افزاري مستقر بوده و ويزاها و گذرنامه هاي جعلي به راحتي شناسايي شده و از ادامه سفر آنان جلوگيري خواهد شد.

------------------------------------------

کشف 25 تن چوب جنگلي صنوبر وتوسکا قاچاق در عباس آباد 

سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 25 تن چوب جنگلي صنوبر وتوسکا و توقیف یک خودروی نیسان و 2 خودروی کامیون در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران  قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، مأموران کلانتری 12 شهرستان با اجرای گشت های کنترلی موفق به شناسایی و توقیف یک خودروی نیسان و دو خودروی کامیون حامل چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو های مورد نظر در مجموع  25 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، کشف کردند.

سرهنگ صالحی، ارزش چوب های کشف شده را با توجه به نظر کارشناسان را یک میلیاردو 250 ریال عنوان کرد و اظهار داشت:  چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

------------------------------------------

دستگیری 3 سارق محتویات و قطعات خودرو در بهشهر 

سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 3 سارق محتویات و قطعات خودرو با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" درتشريح اين خبرگفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار، ماموران قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران 3 سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان  را دستگیر کردند.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 10  فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

ابراهیمی  در پایان به شهروندان توصیه کرد: هشدار های پلیس را جدی گرفته و خودروهای خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند .

------------------------------------------

دستگیری سارق و کشف 40 میلیاردی اموال سرقتی در آمل 

سرهنگ علی داداش تبار" فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري سارق حرفه ای منزل و کشف 40 میلیاردی اموال سرقتی در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منزل در سطح شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و ماموران کلانتری 11 این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تقویت گشت هاهی کنترلی، سارق را شناسایی کردند .

سرهنگ داداش تبار، خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را حین سرقت از منزلی در این شهرستان با یک خودروی پلاک جعلی به دام انداختند .

وی از کشف 40 میلیارد ریالی اموال سرقتی شامل طلاجات، ضبط وباند، تابلو فرش های گران قیمت ، ساعت های مچی زینتی ومقادیر زیادی لوازم خانگی از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده تاکنون  به 18 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل  با اشاره به معرفي متهم به مراجع قضایی، به شهروندان توصیه کرد: از نگهداري وجوه نقد و طلا به مقدار زياد در منزل بپرهيزند و یا در صورت لزوم از گاوصندوق ايمن و مطمئن استفاده كنند.

------------------------------------------

دستگیری سارق با 7 فقره سرقت در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در این راستا، ماموران پلیس آگاهی ودایره تجسس کلانتری 11 شهرستان، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد و خاطر نشان کرد: این سارق حرفه ای در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت اعتراف وپس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه ،توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از انواع سرقت ها جدي گرفته  و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .

------------------------------------------

دستگیری سارق حرفه ای با کشف 8 فقره سرقت در کلاردشت 

سرهنگ مصطفی اکبر نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری سارق منزل با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی اکبر نژاد" با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از منازل شهروندان در سطح شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی و کلانتری مرکزی این شهرستان موفق به شناسایی سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ اکبرنژاد، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کردند.

وی  از کشف اموال سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 8 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کلاردشت در خاتمه با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

------------------------------------------

کشف 3 تن چوب قاچاق در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش300 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمود کلوانی" در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: ماموران کلانتری11 حین گشت زنی به یک خودروی نیسان به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسي از خودروی توقیف شده، 3 تن انواع چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز که ارزش آن برابر نظر کارشناسان 300 میلیون ریال برآورد شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف و متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل رسیدگی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

سرهنگ کلوانی در پايان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و پلیس با سودجویان و قاچاقچیان چوب که اقدام به تاراج این ثروت ملی می‌کنند با قاطعیت برخورد خواهد كرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غير قانوني قاچاقچيان چوب و محصولات وابسته مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

خجالتی بودن کودکان و راهکار درمان 

مراقب باشید که به فرزندتان برچسب خجالتی نزنید و اجازه ندهید دیگران هم روی فرزندتان برچسب خجالتی بزنند ..... 

بیشتر بچه ها در دوره هایی از زندگی شان خجالتی هستند اما بعضی دیگر تحت تاثیر منفی خجالتی بودنشان قرار می گیرند در مواردی که میزان خجالتی بودن کمتر است والدین می توانند به کودک کمک کنند، اما اگر خجالت کودک زندگی روزمره اش را تحت تاثیر قرار داده یا کودک مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ،اختلال اضطراب جدایی و اختلال فراگیر است لازم است از روانشناس کمک بگیریند.

معمولا چند عامل در کنار هم باعث رفتارهای خجالتی کودک می شوند مثل ژنتیک ،شخصیت ،همچنین بچه ها رفتارهای افرادی که الگوی آنها هستند را یاد می گیرند و تقلید می کنند والدینی که خودشان خجالتی هستند این رفتارها را به فرزندانشان آموزش می دهند.

بچه هایی که احساس دلبستگی ایمن با والدینشان ندارند یا مراقبانی با رفتارهای متضاد دارند دچار اضطراب شده و ممکن است رفتاهای خجالتی از خود بروز دهند .

والدین بیش حمایتگر هم حس ناامنی و ترس در موقعیت های جدید را به کودک القا می کنند، یا بچه هایی که توسط افراد مهم زندگی شان مثل پدر و مادر ، خواهر ،برادر یا افراد فامیل و دوستان مورد انتقاد شدید یا سوءرفتار قرار می گیرند تمایل به گوشه گیری و رفتارهای خجالتی دارند، درمان کمرویی کودکان فقط با شناسایی و درمان علت به وجود آورنده آن محقق می شود.

به نکات زیر دقت ویژه داشته باشید:

*مراقب باشید که به فرزندتان برچسب خجالتی نزنید و اجازه ندهید دیگران هم روی فرزندتان برچسب خجالتی بزنند بچه ها(حتی بزرگسالان)براساس برچسب هایی که دیگران به آنها می زنند رفتار می کنند .

*حمایت گر و همدل باشید و شرایط او را درک کنید .

*تهدید کردن کودک برای اینکه خجالتی نباشد بدترین کار است .این کار سبب می شود که کودک نسبت به این موضوع جبهه بگیرد و حتی اضطرابش هم بیشتر شود.

*اگر در گفت و گویی فرزندتان پاسخ نمی دهد به جای او جواب ندهید .

*رفتار خوب و مثبت او را تحسین کنید.در کارهای ساده از او کمک بگیرید و صرف نظر از اینکه به درستی انجام می دهد یا نه از او قدر دانی کنید.

*از حمایت بیش از حد و کنترل فرزندان جدا خود داری کنید .

*سعی کنید با کمک فرزندتان برخی رفتارها را تعیین و انجام آنها را تمرین کنید .توجه کنید که باید از قدم های کوچک شروع کنید برای بعضی بچه ها سلام کردن هم ممکن است کار سختی باشد .

تهیه کننده: نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی )-  مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار