کد خبر: ۱۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 14 October 2015

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان البرز از تصویب طرح نفصیلی نوسازی بافت‌های فرسوده البرز در شورای عالی شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، ابوالفضل باقرنیا در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس لرزه شناسی و مهندسی زلزله که صبح امروز چهارشنبه(22 مهر) در دانشگاه خوارزمی آغاز شد، گفت: استان البرز یک هزار و 460 هکتار بافت فرسوده دارد که بیش از هزار و 100 هکتار از آن در شهر کرج قرار دارد.

وی افزود: استان البرز جز مناطق زلزله خیز با ریسک بالاست و این واقعیت وظیفه مهندسین به عنوان کسانی که باید خانه‌ای ایمن بسازند را سنگین‌تر می‌کند.

باقرنیا با اشاره به اهمیت بازسازی بافت های فرسوده استان تصریح کرد: بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان و طرح تفصیلی آن در شورای عالی شهرسازی استان به تصویب رسده است و نحوه انجام این کار در حال بحث است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان البرز ادامه داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته اعتباری برای نوسازی 12هزار واحد فرسوده در نظر گرفته شده است که به هر واحد در شهر کرج 50 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان، شهرهای زیر 200 هزار نفر 30 میلیون تومان و روستاها نیز 20 میلیون تومان وام نوسازی تعلق می‌گیرد.

باقرنیا یادآور شد: با توجه به اینکه ساکنین واحدهای فرسوده در زمان تعمیر مسکن خود نیاز به اسکان در مکان جدید دارند مضاف بر وامی که پرداخت می‌شود مبلغ 20 میلیون تومان نیز به عنوان ودیعه مسکن در اختیار صاحب ملک گذاشته می‌شود تا پس از پایان نوسازی آن را مسترد دارد.

وی در پایان به آیین نامه 2800 اشاره و گفت: ویرایش چهارم آیین نامه 2800 از تاریخ 31 شهریور ماه امسال لازم الاجرا شده است و تقاضا داریم از این به بعد اجرای ویرایش سوم این آیین نامه متوقف و به ویرایش چهارم توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار