نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عموم مردم و مسوولان باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر احساس مسوولیت داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 09 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز یکشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار کرد: تلاش و قدم برداشتن برای احیای امر به معروف و نهی از منکر یک توفیق الهی است.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم این فریضه الهی را که از الزامات حکومت اسلامی است اجرا کنیم، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی از جامعه رخت بر خواهد بست و تخلفات و جرائم و پرونده های دادگستری در سطح جامعه کاهش خواهد یافت.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در جامعه باید به گونه ای عمل شود که نسبت به از دست دادن دین افراد حساسیت و توجه بیشتری ایجاد شود، افزود: درون خانواده ها باید فرهنگ توجه به شئونات دینی و نماز ترویج داده شود و یکی از دغدغه های مهم خانواده ها عمل به آموزه های دینی توسط فرزندان خانواده باشد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار تاکید کرد: اگر این فریضه مهم را در سطح جامعه احیا کنیم؛ به طور قطع به نفع مردم و جامعه است ، اگر عنوان یک مسوول در نظام اسلامی در احیای این فریضه الهی کوتاهی داشته باشیم، مسوول هستیم و باید جوابگو باشیم.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه های خوب ارزیابی مدیران نقش آنان در احیای امر به معروف و نهی از منکر است، همانگونه که اقامه نماز در ادارات و دستگاه های اجرایی یک معیار ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی است، باید در ارزیابی های مدیران احیای این فریضه الهی و نقش آنان در برابر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: اقدام وزیر کشور در خصوص دستورالعمل مربوط به حجاب و عفاف در سطح جامعه بسیار ارزشمند است که باید مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی این موضوع را اجرایی کنند، دستگاه های فرهنگی باید فضای لازم را برای حضور مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فراهم و برنامه ها و فعالیت ها با مشارکت مردم اجرا شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه کسانیکه متولی تورهای گردشگری در استان هستند باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی توسط گردشگران توجه داشته و خود را مسوول بدانند، ابراز کرد: در آستانه ایام محرم و اربعین حسینی باید تلاش کرد اقشار مختلف مردم با بهره گیری از فرهنگ حسینی و عاشورایی، نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها و دانشجویان استان در جریان اغتشاشات اخیر خوب عمل و دشمنان نظام و انقلاب را مایوس کردند، تاکید کرد: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی استان عامل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند./م

بیشتر بخوانید::

برچسب ها: امام جمعه ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار