استاندار خوزستان با بیان اینکه شورای اصناف یکسری اختیارات برای کنترل بازار دارد، گفت: شورای اصناف باید اتاق فکری با قدرت داشته باشد تا در کنار دولت مشکلات حوزه اقتصاد را حل کند.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 22 June 2023

علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در مجتمع فجر اهواز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق اقتصادی در خوزستان استفاده از بازار کشورهای همجوار به نفع استان است چراکه با نفوذ به این بازارها می‌توانیم در بهبود معیشت مردم اثرگذار باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد درون‌گرا نمی‌تواند موفق باشد، افزود: اقتصاد ما باید با بازارهای منطقه گره بخورد و جریانی را با بازارهای کشورهای همجوار ایجاد کند تا تاجران و فعالان اقتصادی بتوانند جریان اقتصادی داخل استان را به نقطه تعالی برسانند.

حسینی محراب گفت: نداشتن هم‌افزایی در بخش‌های مختلف و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها و شرکت‌ها مشکلات را حل نمی‌کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی آفت‌های کار اظهارکرد: نخستین آفت، دور بودن از خانواده است؛ بازاریان و صاحبان اصناف به واسطه زمان زیادی که برای کار صرف می‌کنند در اغلب موارد از خانواده دور هستند لذا باید درمقابل این آسیب هوشیار باشند و از رسیدگی به خانواده و تربیت فرزندان خود غافل نشوند.

وی افزود: پیش نرفتن با مباحث روز دنیا و روزمرگی، فراموش کردن احکام الهی، آموزش ندیدن، کار کردن با واسطه‌ها و احتکار از آفت‌های دیگر این شغل است که باید صاحبان اصناف در مقابل این آسیب‌ها مراقبت کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز خوزستان نیز در این آیین اظهارکرد: اصناف در دوران کرونا، در شرایط بد آب و هوایی استان، تورم و بسیاری از موانع دیگر همچنان به کار و فعالیت خود ادامه دادند اما فعالان حوزه بازار از دولت انتظار دارند در این شرایط سخت اقتصادی حمایت شوند.

مراد بدری افزود: بازاریان خوزستان در اغتشاشات سال گذشته هیچ همراهی و مشارکتی نداشتند و واحدهای صنفی خود را تعطیل نکردند که نشان دهنده ولایتمداری این قشر زحمت کش است.

۲۱ هزار پروانه کسب سال گذشته در خوزستان صادر شد

رئیس اتاق اصناف مرکز خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱هزار پروانه کسب در استان صادر شد، گفت: سه هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای دریافت پروانه کسب آن‌ها انجام شد.

وی افزود: ۴۰۰ هزار شغل در حوزه اصناف و بازار خوزستان ایجاد شده که نشان دهنده نقش بسیار اثرگذار این بخش در اشتغال خوزستان است.

بدری بزرگترین مانع بر سر راه اصناف را مالیات خواند و بیان کرد: سود مالیاتی کلانی که از صاحبان اصناف دریافت می‌شود، فشار زیادی به این قشر وارد می‌کند.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای فعالیت و کار در خوزستان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستاریم در کاهش ضرایب سود مالیات اصناف در استان پیگیری کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز خوزستان گفت: شناسه کالا اخیراً ابلاغ شده که باعث نگرانی بازاریان شده است؛ با توجه به اینکه خیلی از افراد در کار واردات کالا از مرزها و بنادر استان هستند ممکن است در این طرح دچار مشکلات زیادی شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام صنفی باید هرچه سریعتر انجام شود، افزود: بسیاری از صاحبان اصناف به دلیل نواقص و مشکلاتی که در قوانین نظام صنفی وجود دارد تمایلی به ثبت نام و مدیریت اتحادیه ها را ندارند.

۴۱۴ اتحادیه و ۱۵۳ هزار واحد صنفی فعال در خوزستان وجود دارد.

یکم تیر ماه روز ملی اصناف نامگذاری شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار