مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر به این استان خبر داد و گفت: گیلان در حوزه افزایش میزان ماندگاری مسافر جزو دو استان برتر کشور شناخته شده است
کد خبر: ۱۱۱۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸ 19 June 2023

بگزارش تابناک گیلان ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان به جهت قابلیت‌های تاریخی و گردشگری، هر هفته و در ایام تعطیلات میزبان گردشگران و مسافران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر به گیلان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر فقط در تعطیلات خردادماه به گیلان آمدند.

وی با بیان اینکه استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر با توجه به ظرفیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن در کشور بوده است، گفت: با افزایش سفر به گیلان رونق اقتصادی بخش گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار از عواید سفر بوده که باید برنامه ریزی مناسبی به منظور استفاده فرهنگی آن نیز انجام داد.

جهانی از افزایش بیش از ۱۲۵ درصدی ماندگاری سفر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه ها، جشنواره ها و برنامه های متنوع توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، میزان ماندگاری مسافران ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه گیلان به جهت افزایش میزان ماندگاری مسافر جزو دو استان برتر کشور شناخته شده است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری گیلان در حوزه‌های مختلف مورد تاکید است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تشکیل کمیته فنی در این اداره‌کل، افزود: در این کمیته ۷۲ فرصت سرمایه گذاری حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت که ۶۸ طرح آن پذیرفته و تصویب شد.

وی با اشاره به ماهیت فرصت‌های سرمایه گذاری در این استان اضافه کرد: غالب طرح‌های مصوب کمیته فنی، بوم گردی‌ها و اماکن اقامتی بود.

جهانی با اشاره به استقبال کم نظیر سرمایه گذاران در بخش گردشگری گیلان ادامه داد: قابلیت‌های متنوع گردشگری در گیلان، سوق دهنده سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این استان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری در استان معرفی می‌شوند، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های متنوع در نقاط مختلف گیلان منتج به شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار