تندیس ویژه کشور عراق توسط جعفر ستار بیرکه الخزائلی سرکنسول عراق در کرمانشاه به حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 04 May 2023

به گزارش تابناک ایلام، حسن بهرام‌نیا در دیدار جعفر ستار بیرکه الخزایلی سرکنسول عراق در کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از روابط حسنه بین دو کشور دوست و مسلمان، شیعه و همسایه گفت: همانطور که در قرآن کریم آمده است، ملاک اصلی در دین اسلام تقوا و قومیت و زبان و نژاد مدنظر نیست، امیدوارم این دیدار خروجی و نتیجه‌ خوبی برای مردم۲ کشور بخصوص شیعیان و زوار اباعبدالله‌ الحسین علیه‌السلام داشته باشد.

وی ضمن تشکر از دولت و ملت عراق به خاطر رعایت حرمت و شان و جایگاه زائرین ایرانی در عراق افزود: مجموعه مردم و مسئولان استان ایلام نیز نهایت سعی و تلاش خود را برای رعایت شأن زائرین عراقی بکار بسته اند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پلیس، زائرین عراقی را از لحظه‌ ورود تا خروج از استان مورد محافظت قرار می‌دهد تا سفر خود را در ایران در نهایت امنیت داشته باشد، اظهار داشت: میانگین تردد زائرین ما از مرز مهران روزانه به ۹ هزار نفر می‌رسد.

بهرام نیا ادامه داد: روز گذشته طرف عراقی در مرز مهران، بازرسی‌ها را از ۹ به ۳ گیت کاهش داده بود و این موضوع باعث معطلی، سرگردانی و انتظار زمان زیادی برای سفارش شده بود.

وی با عنوان این مطلب که موافق بازرسی و دقت در خروج و ورود زوار هستیم، تاکید کرد: اما انتظار داریم وقتی بازرسی زیاد و دقیق می شود، گیت‌های بازرسی برای تردد زوار نیز افزایش یابد تا تردد زوار روان تر شود.

استاندار ایلام یادآور شد: ایام اربعین تعداد گیت‌های خروجی کم است ، چراکه روزانه بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار نفر زائر تردد ثبت می شود که در این راستا درخواست داریم گیت‌های خروجی افزایش یابد تا تردد زائرین روان و تسهیل شود.

بهرام نیا اضافه کرد: توافقاتی در دیدارهای قبلی با مقامات عراقی حاصل شد تا این موضوع انجام شود، چراکه ایام اربعین نباید زائرین دچار سختی و مرارت در گرمای هوا شوند.

وی با اشاره به اینکه در آینده‌ نزدیک قرار است با استاندار واسط دیداری داشته باشد، اضافه کرد: بطور قطع این موضوع نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد تا با افزایش گیت‌ها، تردد زوار تسهیل شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه از نقطه‌ صفر مرزی تا محل سوار شدن زائرین به اتوبوس در داخل خاک عراق حدود یک کیلومتر است، گفت: این مسیر خاکی بوده و نیاز است این مسیر نسبتا طولانی که به صورت پیاده طی می‌شود برای تردد روان زوار بخصوص زنان و افراد سالخورده آسفالت و آماده‌سازی شود.

بهرام نیا در ادامه از حذف ویزا توسط دولت دوست، برادر و مسلمان عراق برای سفر و زیارت سهل‌الوصول زائرین تقدیر و تشکر کرد.

جعفر ستار بیرکه الخزائلی سرکنسول عراق در کرمانشاه نیز از اهتمام ویژه استاندار ایلام و مسئولان استانی در همکاری و همراهی در برگزار مراسم باشکوه اربعین تشکر کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار