مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هزار نفر در ۳۷۸۳ هکتار سکونتگاه غیر رسمی و حاشیه‌ای در شهر‌های استان اسکان دارند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴ 07 January 2023

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اصفهان در ۵۲ محله و با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر است که برای توانمند سازی این بافت‌ها و سکونت گاه‌ها، طرح‌های مختلفی اجرا شده است.
علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اینکه این میزان بیش از ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور است افزود: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان حدود ۱۴ هزار هکتار است که هشت هزار و ۱۰۰ هکتار آن بافت فرسوده میانی، سه هزار و ۷۸۳ هکتار سکونت گاه غیررسمی و حاشیه‌ای و دو هزار و ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی است.
وی به اقدامات صورت گرفته و ضرورت بازآفرینی شهری محلات هدف استان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات موضوع محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار، این اداره کل برای سال‌جاری ۲۳ پروژه برای بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر‌های استان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: در صورت اتخاذ تدابیر لازم برای ابلاغ تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پیش بینی شده و همچنین در صورت وجود نقدینگی به میزان اعتبارات تأمین شده، طرح‌ها وبرنامه‌های ساماندهی و توانمندسازی بافت‌های حاشیه‌ای وسکونتگاه‌های غیر رسمی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :