معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام؛
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با اشاره به اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در ، از مردم این شهرها خواست نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه های تعریف شده اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 07 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ زهرا السادات حائری  اظهار داشت: سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ در محدوده شهر چوار و شهر توحید از یک تا ۳۰ دی ماه اجرا می شود اما در این مرحله برخلاف دوره های گذشته آمارگیران به منازل مردم مراجعه نمی کنند و در این دوره مردم باید اطلاعات صحیح خود از جمله کد پستی را در سامانه های تعریف شده بارگزاری و ثبت کنند.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران و بر اساس مصوبات جلسات ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵، اولین آزمایش سرشماری سال ۱۴۰۰ در محدوده منتخب پنج استان و در سال ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور از یک دی ماه تا پایان دی ماه در حال اجراست.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: در استان ایلام نیز محدوده های مورد آزمایش شهرهای چوار و توحید هستند و ملاک انتخاب این ۲ محدوده منتخب دارای ژئو کدپستی، جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و نزدیکی به مرکز استان بوده است.

حائری ادامه داد: افراد ۱۵ سال و بالاتر خانوارهای ساکن در این ۲ شهر با مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور به نشانی https://www.ncr.ir نسبت به درج کد پستی صحیح محل سکونت خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اتباع غیر ایرانی نیز برای درج اطلاعات خود به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اطلاعات مندرج در این سامانه را ثبت کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام هدف از انجام این طرح آزمایشی را تقویت، بهبود و تکمیل داده های اداری و زیرساخت های سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۵، شمارش جمعیت بر اساس کد پستی محل سکونت افراد در پایگاه داده ای ثبت احوال، دریافت اطلاعات نشانی افراد مندرج در سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۴۰۱ و نیز پایگاه داده اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ذکر کرد.

حائری اضافه کرد: رویکرد آزمایشی آمار نفوس و مسکن برای بروزرسانی محدوده ها و نقشه ها، پلاک کوبی کد پستی، اعلام و یا اصلاح نشانی افراد در سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار