مدیر حج و زیارت استان قم گفت: امسال از استان قم ۱۲۲۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ 14 June 2022

به گزارش تابناک قم، وحید اسکندری گفت: اولین کاروان اعزامی از استان قم ۲۸ خرداد ماه با ظرفیت‌های متفاوت، ۸۵،‌ ۱۱۵ و ۱۳۵ نفر برای انجام مناسک حج به خانه خدا مشرف می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان قم با اشاره به این که تعداد عوامل اعزامی به حج بستگی به تعداد اعضای کاروان دارد، گفت: در کاروان‌های ۸۵ نفره عوامل شامل سه نفر، یک نفر مدیر، یک نفر معاون کاروان و یک نفر روحانی کاروان است و در کاروان‌های ۱۳۵ نفره یک نفر خدمه به این عوامل اضافه می‌شود.

او گفت:بر اساس برنامه ریزی‌ها زائران خانه خدا امسال به طور میانگین ۲۸ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور خواهند داشت.

اسکندری گفت: کشور عربستان هزینه‌های ارزی خدمات حج در حوزه مشاعر مقدسه، خیام و خدمات عمومی را با افزایش حدود ۳۰ میلیون تومان پس از ثبت نام اولیه زائران به صورت ناگهانی و به میزان قابل توجهی افزایش داده است و لزوماً باید این هزینه‌ها همزمان با دریافت ویزا پرداخت شود.

او گفت: برای امسال هزینه‌های اعزام زائران از محل صرفه جویی هزینه‌ها از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تقبل شده است و زائران مقدار کمی یعنی معادل ۷ میلیون تومان را پرداخت کرده اند.

مدیر حج و زیارت استان قم با اشاره به اینکه زائران بابت هزینه اعزام به حج، ۳۵ میلیون تومان از قبل پرداخت کرده بودند، گفت: «با اضافه شدن این ۷ میلیون، هزینه امسال اعزام زائران به ۴۲ میلیون تومان رسیده است.

او با اشاره به اهمیت سلامت زائران برای اعزام به سرزمین وحی گفت:« معاینات پزشکی زائران استان در حج تمتع امسال با بهره‌مندی از سه پزشک معرفی شده توسط مرکز پزشکی حج در حال انجام و با سرعت رو به اتمام است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار