همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی
وجود کارخانه های شالیکوبی مدرن میتواند با کاهش ضایعات و افزایش تولید علاوه بر رونق اقتصادی موجب بهبود معیشت و ارتقاء انگیزه کاری کشاورزان شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 14 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت:

همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی، کارخانه شالیکوبی مدرن و بسته بندی برنج در روستای چهارافرا از توابع بخش سرخ رود این شهرستان افتتاح شد. 

 

افتتاح کارخانه شالیکوبی مدرن در محمودآباد
 


بر اساس این گزارش ، محمد هادی زاده از افتتاح کارخانه شالیکوبی مدرن و بسته بندی برنج در شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: نوسازی کارخانجات برنجکوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای صنعتی شدن استان است.

 

وی افزود: وجود کارخانه های شالیکوبی مدرن میتواند با کاهش ضایعات و افزایش تولید علاوه بر رونق اقتصادی موجب بهبود معیشت و ارتقاء انگیزه کاری کشاورزان شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: برنج به عنوان مهمترین محصول استراتژیک، نقش مهمی در امنیت غذایی جامعه دارد.

 

هادی زاده میزان اعتبار هزینه شده برای افتتاح این کارخانه شالیکوبی مدرن و بسته بندی برنج را 130 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 30 میلیارد ریال از این مبلغ با اعطای تسهیلات سامانه سیتا تامین شد.

 

وی از وجود 85 کارخانه شالیکوبی در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: 45 کارخانه شالیکوبی در سطح این شهرستان به صورت سنتی فعالیت می کنند که در تلاشیم با حذف کارخانه های سنتی و مساعدت در احداث کارخانه های مدرن، میزان بهره وری در تولید محصول برنج را افزایش دهیم.

 

هادی زاده با بیان اینکه کارخانه های مدرن شالیکوبی 4 برابر کارخانه های سنتی ظرفیت دارند، خاطرنشان کرد: تجمیع کارخانه های سنتی و ایجاد کارخانه های مدرن از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی است که با کمک بخش خصوصی پیگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تبدیل سالیانه 3 هزار و 500 هزار تن شلتوک به برنج را داراست، افزود: زیر بنا کارخانه مذکور 2 هزار و 700 متر مربع است و در زمینی به مساحت هزار و 567 متر مربع احداث و با بهره برداری از آن برای 7 نفر ایجاد اشتغال می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد مجهز بودن این کارخانه را به دستگاه سورتینگ و بسته بندی برنج و غلات با ظرفیت تقریبی 5 هزار تن از ویژگی های آن عنوان کرد 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار