از ابتدای امسال تاکنون؛
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۰ تن کالای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور جابجا شده است .
کد خبر: ۱۰۴۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 30 May 2022

به گزارش ایرنا حمیدرضا شهرکی ثانوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)، با عرض تسلیت و آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه تلخ ساختمان متروپل آبادان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:در این سفر روند حمل کالای اساسی از خوزستان، و برنامه‌ریزی لازم برای هماهنگی با کلیه دستگاه‌هایی که درگیر حوزه راه و تخیله و بارگیری هستند بررسی خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انتقال ۳۵۰ هزار تن چغندر قند از خوزستان به کارخانه‌های قند، افزود: حمل کالای اساسی از طریق مبادی دریایی، با فصل برداشت محصول در خوزستان همزمان است، با این وجود در وضعیت حمل محصولات استانی هم فرآیند مناسبی وجود دارد و هیچگونه مشکل و مانعی برای حمل محصول چغندر قند که محصول فسادپذیر است نداریم.

شهرکی ثانوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم تولیدی خوزستان جابجا شده و هیچ مشکلی در حمل این محصول وجود ندارد و روند جابجایی روانی بر اساس تقاضا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سهم بندر امام خمینی(ره) از جابجایی کالای اساسی در کشور حدود ۶۰ درصد است افزود: در مجموع در کشور بالغ بر ۴۰ میلیون تن کالا اساسی از طریق بنادر وارد شده، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۴ درصدی را در حمل حمل کالاهای اساسی داشته‌ایم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تمامی این زحمات با همت رانندگان رخ داده است که با فراخوان هایی که در این چند روز داده شده خوشبختانه روند ورود کامیون به پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و اسکله بار بسیار مناسب است.

وی افزود: در صدد هستیم امکانات رفاهی و خدمات مناسبی را به رانندگان بدهیم تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز مردم را به واحدهای تولیدی و مصرف کننده برسانیم.

شهرکی ثانوی بیان کرد:روند ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به کشور ادامه دارد و مشکلی برای حمل کالای اساسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون تن ذخیره سازی کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد و هیچ گونه مشکلی برای جابجایی آنها نیست.

برچسب ها: کالای اساسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار