به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران عبوری از محور کندوان، ساعت و روزهای بازگشایی تونل البرز همه روزه به جزء جمعه ها از ساعت 8 صبح الی 14 می باشد.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 03 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/10/1400 تقدیم حضورتان می گردد .

رفع تصرف 960 میلیاردی اراضی کشاورزی "محمود آباد" 
فرمانده انتظامی استان مازندران از تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز در 48 هزار متر از اراضي زراعی کشاورزی شهرستان محمود آباد، خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشريح این خبر، بیان داشت: در راستاي حفظ کاربري اراضي کشاورزي، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان محمودآباد به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح که در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی کلانتری 11 شهرستان محمودآباد به اجرا در آمد پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان جهاد کشاورزی و سازمان های مرتبط نسبت به تخریب 52 فقره ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی اقدام شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آزاد سازی 48 هزار متر از اراضی کشاورزی و زراعی در این عملیات، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر960 میلیارد ریال برآورد شده است .
سردار میرزایی در پایان با اشاره به اين که تجاوز به اراضي ملي و کشاورزي تجاوز به حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، تصريح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهاي غيرمجاز در زمين هاي کشاورزي موجب اخلال در خودکفايي کشور در بخش کشاورزي و رواج بيکاري در جامعه خواهد شد.
-----------------------------------------------------
افزایش ساعت و روزهای بازگشایی تونل البرز 
رئیس پلیس راه استان مازندران از افزایش ساعت و روزهای بازگشایی تونل البرز از ساعت 8 صبح الی 14به جزء روزهای جمعه خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران عبوری از محور کندوان، ساعت و روزهای بازگشایی تونل البرز همه روزه به جزء جمعه ها از ساعت 8 صبح الی 14 می باشد.
سرهنگ جهان تاب در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .
-----------------------------------------------------
کشف 13 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در "بابلسر" 
فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري 2 سارق با کشف 13 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان بابلسر، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند هویت سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند، افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان سابقه دار می باشند.
فرمانده انتظامي بابلسر تصریح کرد: در تحقيقات به عمل آمده متهمان مذکور در بازجویی‌های پلیس به 13فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده و تحويل به مرجع قضائي با قرار مناسب روانه زندان شدند.
سرهنگ زارع در پایان به شهروندان توصیه کرد: اماکن خصوصی و کارگاه های خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز و از نگهبانان مطمئن و مورد اعتماد استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------------------------------------
کشف بیش از 470کیلو گرم انواع مواد مخدر در کلانتری و پاسگاه های مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کشف بیش از 470 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط کلانتری و پاسگاه ها و یگان امداد استان درسه ماهه سوم سال جاری خبر داد. 
سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه ها و یگان امداد استان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی با انجام طرح هاي عملياتي و هدفمند در سه ماهه سوم سال جاری موفق به کشف بیش از470 کیلوگرم انواع موادمخدر شدند.
سرهنگ جعفری در ادامه بیان داشت: با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی در حوزه پلیس پیشگیری استان شاهد افزایش 10درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در این مدت بوده ایم.
وي ادامه داد: طي اين مدت 2 هزار و 167 نفر توسط ماموران انتظامی سطح استان در ارتباط با قاچاق، حمل، نگهداري و توزيع مواد مخدر دستگير شدند که از اين تعداد 24 نفر قاچاقچي مواد مخدر، 813 نفر خرده فروش مواد مخدر و مابقی آن معتادان متجاهر بوده اند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با اشاره به اينکه پليس با عزم جدي برخورد با قاچاقچيان و خرده فروشان را در برنامه کاري خود دارد از مردم خواست که از طريق شماره تلفن110همکاري بيشتري با پليس داشته باشند.
-----------------------------------------------------
كشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در "سوادکوه شمالی" 
فرمانده انتظامي سوادکوه شمالی از توقيف یک دستگاه خودروی حامل 5 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حمیدرضا فرهودی" در تشريح اين خبر،گفت: ماموران اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين کنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه خودروی حامل چوب مظنون شدند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 5 تن چوب آلات جنگلی غیرمجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامي سوادکوه شمالی، تصریح کرد: در این راستا 2 نفر متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي و خودروهای مذکور نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.
سرهنگ فرهودی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
-----------------------------------------------------
کشف 20 کیلوگرم حشیش در فریدونکنار 
فرمانده انتظامی فریدونکنار از کشف 20 کیلوگرم حشیش و دستگیری یک نفر توزیع کننده موادمخدر در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع موادمخدر در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستورکار پلیس تخصصی مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات و تحقیقات پلیسی و شناسایی فرد مورد نظر در عملیات ضربتی و غافلگیران ، مخفیگاه وی را با هماهنگی قضائی مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از کشف 20 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در مخفیگاه این سوداگر مرگ جاسازی شده بود، خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی یک نفر توزیع کننده موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ هاشم پور در پایان خاطر نشان کرد: تزلزل و تنش در خانواده ها، افزایش طلاق، نزاع و درگیری، افزایش برخی از جرایم و حتی قتل و برخی از آسیب های اجتماعی از معضلات موادمخدر است.
-----------------------------------------------------
دستگیری عامل شرارت و درگیری در سوادکوه 
فرمانده انتظامی سوادکوه از دستگیری عامل شرارت و برهم زننده آرامش عمومی شهروندان طی يك عمليات ضربتی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خبر اظهار داشت: برابر اعلام گزارش های مردمی مبني بر يك مورد نزاع و درگیری در حومه شهر زیراب، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي کلانتری13 بلوار امام رضا(ع) قرار گرفت.
وي افزود: : با توجه به حساسيت موضوع، ماموران بلافاصله در محل حاضر و طي بررسي انجام شده مشخص شد فردی سابقه دار و دارای جرائم متعدد با دو نفر از شهروندان درگیری فیزیکی داشت که مصدومان توسط عوامل امدادي به بيمارستان شهداء زیراب منتقل شده اند.
فرمانده انتظامي سوادکوه تصريح كرد: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتي موفق شدند مخفيگاه متهم را شناسايي و با هماهنگی قضائی در يك اقدام غافلگیرانه و ضربتی وی را دستگير كنند.
سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان كرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و پلیس در راستاي حفظ امنيت و آرامش با مجرمان قاطعانه برخورد خواهد کرد.
-----------------------------------------------------
کشف 7 کیلو تریاک و دستگیری سوداگر مرگ در جویبار 
فرمانده انتظامی جویبار از دستگیری 4 سوداگر مرگ و کشف 7 کیلوگرم تریاک در آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر که در منزل شخصی اقدام به نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر تریاک در شهرستان جویبار می کرد، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی با انجام اقدامات اطلاعاتی و رعایت حقوق شهروندی وارد منزل متهم شدند که به محض ورود به اتاقی که محل مصرف مواد مخدر بود، 3 نفر را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار خاطرنشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از منزل متهم، 7 کیلو گرم مواد مخدر تریاک کشف کردند.
سرهنگ جعفری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از فرزندان خود، برای پیشگیری از ابتلاء آنان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
-----------------------------------------------------
کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 
فرمانده انتظامی ساری از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف 2 دستگاه خودروی نیسان در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی هولار در مسیر حوزه استحفاظي به دو دستگاه نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران خودروهای مذکور را متوقف و در بازرسی از آنها 4 تن چوب را که به صورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود،کشف کردند.
فرمانده انتظامی ساری با اشاره به اینکه 2 قاچاقچی چوب در این ارتباط دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: ماموران محصولات قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل دادند.
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
-----------------------------------------------------
"قاسم سلیمانی"، از تولد تا شهادت 
شخصیتی بسیار برجسته در جبهه مقاومت و از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، هنگامی که خبر شهادت او در رسانه‌های اعلام شد شاید بسیاری از مردم هنوز باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده است ... 
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع رابر کرمان در یک خانواده کارگری چشم به جهان گشود، ۱۱ سال بیشتر نداشت که پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت. پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعد‌ها فعالیت خود را به عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.
دوران جوانی و پیروزی انقلاب اسلامی
با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ همزمان با پیمانکاری در اداره آب کرمان به صورت افتخاری به عضویت سپاه کرمان درآمد. پیش از آغاز دفاع مقدس و با شورش کرد‌ها به مناطق غرب کشور رفت.
در حوادث انقلاب اسلامی ایران با روحانی مشهدی به نام رضا کامیاب آشنا شد که او را وارد جریانات انقلاب کرد. سهراب سلیمانی برادر شهید می‌گوید که او یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی‌های کرمان در زمان انقلاب بود.
آغاز دفاع مقدس
هنگامی که عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران حمله کرد، حاج قاسم سلیمانی چندین گردان از کرمان را آموزش داد و به همراه آن‌ها راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شد، او حتی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را نیز برعهده داشت.
تاسیس لشکر ثارالله و نخستین فرمانده این لشکر
اواخر سال ۱۳۶۰ سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران طی حکمی سردار سلیمانی را به فرماندهی تیپ ثارالله منصوب کرد. او بسیار زیرک بود و با استفاده از همین ویژگی در عملیات‌های مختلفی همچون والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۵، تک شلمچه و چندین عملیات دیگر بسیار موفق عمل کرد که حاصل آن کارنامه‌ای درخشان در این دوران بود.
مبارزه با اشرار و قاچاقچیان
سردار حاج قاسم سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. وی تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.
نیروی قدس سپاه و انتخاب به عنوان دومین فرمانده این نیرو
سردار حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ با حکمی از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از سردار احمد وحیدی به عنوان دومین فرمانده این نیرو انتخاب شد. او در این نیرو فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تقویت و گسترش فعالیت‌های محور مقاومت داشت.
در واقع این فعالیت‌های سردار سلیمانی در کنار شهید عماد مغنیه بود که سبب قدرتمندتر شدن این نیرو و ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در خصوص فلسطین و همچنین لبنان شد.
ارتقا به درجه سرلشکری توسط فرمانده کل قوا
سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی به جهت خدمات فراوان خود از سوی آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا و رهبر انقلاب اسلامی با یک درجه ارتقاء به درجه سرلشکری رسید.
 حضور در عراق، سوریه و مبارزه با داعش
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار برجسته در جبهه مقاومت و از یادگاران دوران دفاع مقدس بود. هنگامی که خبر شهادت او در رسانه‌های اعلام شد شاید بسیاری از مردم هنوز باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده است، او چهره درخشان و برجسته محور مقاومت به ویژه در دوران مبارزه با شجره خبیثه ملعونه داعش بود.
این شهید بزرگوار توانست جبهه مقاومت را در سراسر جهان تشکیل دهد و به همین دلیل هم آمریکا و صهیونیست‌ها و همه کفار مخالف سردار سلیمانی هستند
فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس، سازمان‌دهنده نیروهای حزب الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و کابوس داعش و جبهه‌النصره و دار و دسته‌شان امروز هدف اقدام تروریستی دولت آمریکا قرار گرفته است.
واکنش‌ها به شهادت سرلشکر سلیمانی که برای بسیاری همچنان همان «حاج قاسم» سال‌های جنگ بود در ۶۳ سالگی و پس از نزدیک به چهار دهه مبارزه بی وقفه نشان از محبوبیت کمیاب یک چهره نظامی داشت.
داعش و نقش مخرب آن در غرب آسیا
هنگامی که داعش در سال ۲۰۱۱ میلادی پیشروی‌های خود را در مناطق عراق و سوریه آغاز کرد؛ این سردار سلیمانی بود که با حضور خود در این مناطق و با تشکیل جبهه مقاومت کمر یزیدیان زمان را شکست.
دریافت نشان ذوالفقار از دست فرمانده معظم کل قوا
حضور موثر سردار سلیمانی در صحنه مبارزه با داعش و شکست این گروهک ضاله باعث شد تا حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نشان نظامی ذوالفقار یعنی بالاترین نشان نظامی ایران را به او اعطا کند
شهادت و دیدار معبود
سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام توسط موشک‌های لیزری پهپاد آمریکایی در بامداد روز ۱۳ دی ماه امسال به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، سردار پورجعفری رئیس دفتر شهید سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا و شهید هادی طارمی و شهید محمدرضا الجابری رئیس تشریفات حشد الشعبی در پی حمله پهپادی نیرو‌های آمریکایی به کاروان آن‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.
تهیه کننده: آرشا تقوی از اعضای خانواده بزرگ انتظامی استان مازندران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار