کلاهبرداری با شگرد اسکن کارت های عابر بانک در یکی از پارکینگ های کلانشهر اصفهان به دام پلیس فتا افتاد.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 15 November 2021

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان هشدار داد: مراقب شگرد جدید اسکن کارت عابر بانک خود باشید.

سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی گفت: به تازگی کلاهبرداری دستگیر و بازجویی شد که از طریق دستگاه اسکن در یکی از پارکینگ‌های کلانشهر اصفهان با شگرد کپی غیرقانونی کارت‌های عابر بانک شهروندان حساب‌های کاربران را به صورت کامل تخلیه کرده است.

وی افزود: شهروندان برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی یک کارت عابر بانک مخصوص برای امور روزمره با حساب اندک داشته و هیچ گاه رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه‌های خرید اینترنتی به صحت سایت دقت نکرده و در خرید‌های اینترنتی خود دچار اشتباه می‌شوند و تمامی اطلاعات شخصی و کارت خود را در اختیار صاحبان این سایت‌ها قرار می‌دهند که باعث سو استفاده‌های می‌شود.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از مراجعه به دیگر سایت‌ها و دانلود نرم افزار‌های مختلف جدی خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه ساز سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم کند، همچنین در صورت ورود به درگاه‌های جعلی هرچه سریعتر برای تغییر رمز دوم کارت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :