با تاکید بر آموزش سلامت جنسی و افزایش تاب‌آوری:
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان ایلام گفت: طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر آموزش سلامت جنسی و افزایش تاب‌آوری در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 31 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فروزان افسرده با بیان اینکه این طرح در پنج شهرستان ایلام، چرداول، آبدانان، دره شهر و مهران اجرا می‌شود، اظهار داشت: جامعه هدف طرح شامل دختران نوجوان و جوان ۱۵ تا ۲۰ سال و زنان جوان۲۰ تا ۳۵ سال است که به مدت ۵۰ ساعت آموزش‌های مختلف متناسب با ابعاد طرح را کسب خواهند کرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه آموزش‌های مورد نظر برای زنان شامل مباحثی نظیر آشنایی با سلامت جنسی، آشنایی با حقوق جنسی، باروری و برابری جنسیتی، باروری و سبک زندگی سالم است، خاطر نشان کرد: آشنایی و درک تغییرات جسمی و روانی بلوغ، جامعه‌پذیری جنسی و عوامل مرتبط با آن و آشنایی با سلامت جنسی نیز از جمله آموزش‌های ارائه شده به دختران است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها بصورت حضوری و غیرحضوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان توسط پنج تسهیل‌گر که در سطح کشور آموزش کسب کرده ارایه می‌شود.

افسرده تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقا دانش و مهارت‌های لازم به منظور حفظ سلامت جنسی و کاهش ریسک و آسیب ناشی از رفتارهای پر خطر جنسی است بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و در صورت تامین اعتبار این طرح در سایر شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار