افزایش سقف وام ودیعه مسکن در کلانشهر اصفهان

سقف وام ودیعه مسکن در کلانشهر اصفهان از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳ 14 June 2021

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به افزایش سقف وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، ستاد ملی کرونا برای امسال با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرده است.
علیرضا قاری قرآن افزود: سقف وام ودیعه مسکن برای مستاجران واجد شرایط در کلانشهر اصفهان ۴۰ میلیون تومان و برای دیگر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است.
وی فرصت نام نویسی مستاجران واجد شرایط را تا پایان شهریورماه امسال بیان کرد و گفت: نظام بانکی تا پایان آذرماه مکلف شده تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.
قاری قرآن افزود: مطابق با اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، قرارداد‌های اجاره، خودکار به مدت یکسال دارای اعتبار است و میزان اجاره نیز به عنوان سقف حداکثری مجاز، نه به صورت اجباری، همان میزان سال گذشته تعیین شده است.
وی، اطلاع رسانی در خصوص زمان بازگشایی سامانه و آغاز ثبت‌نام را به روز‌های آینده موکول کرد و گفت: واجدان شرایط برای دریافت این تسهیلات از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، ۱۹ خرداد را فرصت قبلی برای نام نویسی در سامانه املاک و اسکان دانست و گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی مهلت خود اظهاری و ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوار‌ها توسط سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.
قاری‌قرآن افزود: افراد جامانده از ثبت نام می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی‌شان، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.
وی گفت: تمامی سرپرستان خانوار شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند تا اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی دراین سامانه ثبت کنند.
قاری‌قرآن افزود: پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برای سرپرستان خانوار صادر می‌شود و پس از دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.
وی گفت: برای افرادی که اطلاعات ملکی خود را در سامانه جامع املاک و اسکان ثبت نکنند، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است. همچنین ثبت اطلاعات اشتباه، دو برابر این میزان مالیات را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار