روزانه ٣٨ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود

روزانه ٣٨ میلیون متر مکعب گاز در استان فارس مصرف می‌شود که در مقایسه با پارسال ٨ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 03 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عنایت الله رحیمی در نشست ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نفت، وزیر کشور و وزیر برای مدیریت مصرف سوخت زمستانه با اشاره به اینکه روزانه ٣٨ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود که در مقایسه با پارسال ٨ درصد افزایش یافته است گفت:مصرف گاز زمستانه در فارس ٢٤ برابر در مقایسه با فصل تابستان افزایش پیدا کرده است.
استاندار فارس افزود: اولویت مصرف گاز در استان تامین مصرف گاز خانگی است و برای این موضوع استفاده گاز در نیروگاه ها، کارخانه جات و ادارات محدود شده است.
رحیمی با اشاره به اینکه در فارس برای کارخانه‌ها سیمان محدودیت ایجاد شده است، افزود: در این ایام سوخت کارخانه‌های سیمان از گاز به مازوت تبدیل شده است که برای جلوگیری از ضرر کارخانه‌ها پیشنهاد کاهش قیمت مازوت و همسان سازی با گاز به وزارت نفت داده شده است.
استاندار فارس به محدودیت مصرف گاز در ادارات هم اشاره کرد و گفت: روز‌های تعطیل در ادارات استفاده از سیستم گرمایشی ممنوع و با ٧هزار و ٩٠٠ بازرسی که انجام شده تا کنون گاز ٥٠٠ اداره متخلف قطع شده است.
وی به تامین گاز و ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در فارس اشاره کرد و گفت: تا کنون فارس با کمبودی مواجه نبوده ولی در صورت کمبود احتمالی، در مرحله آخر حذف سهمیه گاز خودرو‌های دوگانه سوز در دستور کار قرار خواهد گرفت و برای جبران سوخت این خودرو‌ها سهمیه بنزین فوق العاده در کارت آن‌ها شارژ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار