دوران یکجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل به پایان رسیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به شکست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، گفت: دوران یکجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل به پایان رسیده است و این اتفاق نشان داد که نظام‌های سلطه‌گر به ویژه آمریکا باید بدانند که بهتر است سلطه‌گری و یکجانبه‌گرایی خود را کنار بگذارند.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 17 August 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:ابراهیم عزیزی با اشاره به شکست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، گفت: دوران یکجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل به پایان رسیده است و این اتفاق نشان داد که نظام‌های سلطه‌گر به ویژه آمریکا باید بدانند که بهتر است سلطه‌گری و یکجانبه‌گرایی خود را کنار بگذارند.

وی بیان کرد: همه کشورهای دنیا باید بر مبنای نظام چندجانبه‌گرایی رفتار کنند و رویکرد جمهوری اسلامی ایران هم باید با نگاه به افق آینده انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید نگاه ما به بیگانگان باشد بلکه باید بر اساس راهبردهای نظام جمهوری اسلامی و اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی مسیر خود را پیش ببریم.

عزیزی گفت: شکست آمریکا در شورای امنیت نشان داد ما می‌توانیم با یک راهبرد بلندمدت و ارتباط با کشورهای همسو و دوستان خود، امور را پیش ببریم و همچنین لازم است که به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودمان و منطقه توجه کنیم و به هیچ وجه نباید این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای غربی همواره نشان داده‌اند که بر اساس منافع خودشان عمل می‌کنند و در این شرایط ما باید تمرکز خود را روی ارتباط با کشورهای همسو و همسایه بگذاریم و همچنین بر توانمندی‌های داخلی خودمان تکیه کنیم تا از این طریق پاسخ محکمی به نظام سلطه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار